سوریه، اشغالگران آمریکایی از منطقه ای در حومه الحسکه گریختند

به گزارش فروش برتر، منابع محلی سوری از خروج کامل اشغالگران آمریکایی از منطقه ای در حومه الحسکه و انتقال تجهیزات و نظامیان خود به داخل عراق خبر دادند.

سوریه، اشغالگران آمریکایی از منطقه ای در حومه الحسکه گریختند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، نظامیان اشغالگر آمریکایی به طور کامل مواضع خود را در اطراف سیلوهای تل علو در منطقه الیعربیه در حومه الحسکه تخلیه کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

خبرنگار سانا به نقل از منابع محلی گزارش داد: نظامیان آمریکایی بامداد امروز آغاز به جابجایی تجهیزات و نظامیان خود از مناطقی در سیلوهای تل علو در منطقه الیعربیه در دورترین نقطه شمال شرق الحسکه در نزدیکی مرز عراق کردند.

این منابع اعلام کردند که نظامیان اشغالگر آمریکایی این مواضع را به طور کامل بعد از ظهر امروز به وقت محلی تخلیه و تجهیزات و مهمات و نظامیان خود را به وسیله گذرگاه غیرقانونی الیعربیه به داخل عراق منتقل کردند.

سانا گزارش داد: این تخلیه مواضع از سوی نظامیان اشغالگر آمریکایی به فاصله چند روز پس از آن رخ می دهد که آنها نظامیان و تجهیزات نظامی از اراضی عراق به پایگاه های خود در حومه شهر الحسکه وارد نموده بودند. طی آن چهار بالگرد آمریکایی، نظامیان و جعبه های سلاح و موشک به پایگاه الشدادی وارد نموده بودند.

نظامیان اشغالگر آمریکایی اقدام به استقرار نظامیان خود در مناطق چاه های نفتی در منطقه الجزیره سوریه برای سرقت نفت همزمان با محاصره ظالمانه ملت سوریه برای ممانعت از دستیابی آن به انرژی و مواد غذایی و دارویی می نمایند و در فرایند بازسازی سوریه مانع تراشی می نمایند.

تداوم اقدامات تجاوازکارانه شبه نظامیان قسد علیه ساکنان شمال سوریه

سانا گزارش داد: شبه نظامیان وابسته به آمریکا قسد همچنان به اقدامات برنامه ریزی شده در منطقه جزیره سوریه ادامه می دهند و در چارچوب سیاست ارعاب و سلطه جویی؛ روزنامه نگاران، معلمان، فعالان جامعه مدنی و کارمندان نهاد های دولت را می ربایند و هدف از این همه اقدامات پای خود را در منطقه به رغم مخالفت مردم مستحکم نمایند.

آدم ربایی غیرنظامیان ، سرقت اموال ، آوارگی مردم ، بستن دهان ، کوشش برای جعل و تغییر تاریخ منطقه با تحمیل برنامه های درسی آموزشی و رد شده توسط مردم ، شیوه هایی که نشان دهنده رفتار شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا است.

هنوز از سرنوشت محمد الصغیر خبرنگار شبکه الاخباریه و خالد الحسن خبرنگار شبکه المنار در شهر قامشلی با گذشت یک سال و هشت ماه از ربودن آنها از سوی شبه نظامیان قسد، خبری در دست نیست.

سانا در ادامه از اقدامات شبه نظامیان در سرکوب اعتراضات ساکنان با گلوله جنگی و محاصره شهرها و شهرک ها و ربودن غیرنظامیان در حومه حسکه و الرقه و دیرالزور اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1327

به "سوریه، اشغالگران آمریکایی از منطقه ای در حومه الحسکه گریختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه، اشغالگران آمریکایی از منطقه ای در حومه الحسکه گریختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید