روسیه برداشت آمریکا درباره فعال کردن مکانیسم ماشه را رد کرد

به گزارش فروش برتر، به گزارش خبرنگاران، دفتر نمایندگی روسیه مستقر در وین امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری صراحتاً با تقلای آمریکا در راستای فعال سازی مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران مخالفت کرد.

روسیه برداشت آمریکا درباره فعال کردن مکانیسم ماشه را رد کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دفتر نمایندگی روسیه مستقر در وین در این باره نوشت: در هیچ زمانی در جریان مذاکرات برجام این برداشت ایجاد نشد که یک کشور می تواند به طور یکجانبه به مشارکت خود در توافق انتها داده و سپس کوشش کند خود را از حق فعال کردن مکانیسم ماشه بهره مند کند.

این در حالیست که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که این روزها به خاطر تهدید ایران با مکانیسم ماشه، با انتقاد اتحادیه اروپا و حتی جان بولتون مشاور سابق کاخ سفید روبرو است؛ می گوید اینها حرف های او نیست که بخواهد از بابتش حساب پس بدهد!

وزیر خارجه آمریکا در توجیه این ادعا گفته بود: باز هم اشتباه برداشت کردید. آنچه درباره اسنپ بک گفته شد؛ حرف های من نیست؛ بلکه برای باراک اوباما است. او به درستی خطاب به کنگره گفت که آمریکا هر زمان که بخواهد، می تواند تحریم ها علیه ایران را برگرداند و هیچ کشوری هم نمی تواند مانع گردد. این قضیه اکنون نیز صادق است!

این در حالی است که حتی شخص جان بولتون مشاور پیشین و اخراج شده دونالد ترامپ که دشمنی وی با ایران بر کسی پوشیده نیست، در مقاله ای در روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه در برجام، نوشت: دولت آمریکا تهدید نموده که اگر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست بخورد، مکانیسم ماشه را فعال نموده و همه تحریم های تعلیق شده را باز می گرداند؛ اما حامیان توافق استدلال می نمایند از آنجایی که واشنگتن از این توافق خارج شده است، در جایگاهی نیست که مفاد آن را فعال کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 949

به "روسیه برداشت آمریکا درباره فعال کردن مکانیسم ماشه را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه برداشت آمریکا درباره فعال کردن مکانیسم ماشه را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید