راکت جدید چین با موفقیت پرتاب شد

به گزارش فروش برتر، امروز چین توسط یک راکت جدید نمونه اولیه فضاپیمای دیپ اسپیس خود را به فضا پرتاب کرد. چین این پرتاب را موفقیت آمیز توصیف نموده و راه برای پرتاب های مهم در سال آینده میلادی هموار شده است.

راکت جدید چین با موفقیت پرتاب شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

راکت Long March 5B از ایستگاه ونچنگ در جنوب چین به فضا پرتاب شده. این راکت ابعاد عظیمی دارد و به چهار بوستر مجهز شده. در بالای این راکت یک نمونه اولیه مخصوص یعنی فضاپیما با امکان حمل خدمه قرار گرفته که مشابه با کپسول Orion ناسا است که برای ارسال انسان به ماه و فراتر از آن توسعه پیدا نموده. در پرتاب فضاپیمای چین انسانی حضور نداشته اما در آینده از آن برای ارسال انسان به مدار پایینی زمین یا حتی ماه استفاده خواهد شد.

پرتاب امروز اهمیت بالایی برای برنامه های جاه طلبانه چین در سال های آینده دارد. در تابستان سال جاری، چین ماموریت Tianwen-1 را پرتاب می نماید که اولین کاوشگر این کشور را به مریخ ارسال خواهد نمود. در اواخر سال جاری این کشور ماموریت بعدی خود به ماه با نام Change 5 را انجام می دهد که هدف از آن، ارسال نمونه ای از ماه به زمین است. اگرچه چین چندین فضاپیما به ماه ارسال نموده، اما تا به امروز چنین ماموریتی انجام نداده است. ماموریت های مریخ و ماه این کشور هر دو توسط راکت Long March 5 انجام می شوند.

ماه گذشته میلادی چین راکت Long March 3B را به سمت فضا پرتاب کرد اما این پروژه بازنده شد و نتوانست به درستی ماهواره مخابراتی اندونزی را در فضا مستقر کند. در ماه مارس، اولین پرتاب راکت Long March 7A نیز موفقیت آمیز نبود، بنابراین پرتاب امروز یک موفقیت عظیم برای آینده فضایی این کشور محسوب می گردد.

حالا که چین توانسته این نمونه اولیه را در فضا قرار دهد، به دنبال افزایش توانایی های خود برای ارسال آن به مدارهای بالاتر خواهد بود. احتمالا ارتفاع این فضاپیما افزایش پیدا می نماید و به مرز 8000 کیلومتر می رسد، البته اگر مسئله ای در این میان ایجاد نگردد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 789

به "راکت جدید چین با موفقیت پرتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راکت جدید چین با موفقیت پرتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید