در سال 1410 هیچ مسکن روستایی فرسوده نخواهیم داشت

به گزارش فروش برتر، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال 1410 هیچ مسکن روستایی فرسوده نخواهیم داشت

در سال 1410 هیچ مسکن روستایی فرسوده نخواهیم داشت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، اکبر نیکزاد در برنامه تهران 20 توضیح داد: ساخت مسکن در روستاها یکی از مسائل اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. در سال 1384 نزدیک به هفت درصد مسکن های روستایی کشورمان نو سازی شده بودند، درحالی که امروز نزدیک به پنجاه درصد منازل روستایی کشور نوسازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از سمت بنیاد مسکن سالانه دویست هزار مسکن فقط در روستاها نوسازی می گردد که طی این برنامه در سال 1410، پنجاه درصد به جای مانده از منازل روستایی در سطح کشور نیز نوسازی خواهند شد و طبق این برنامه در سال 1410 دیگر مسکن روستایی فرسوده ای نخواهیم داشت.

اکبر نیکزاد ثمرین گفت: بنا به صلاح دید وزیر مسکن و رئیس جمهور محترم، ساخت مسکن در شهرهایی با جمعیت کمتر از صد هزار نفر هم به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سپرده شد که به همین دلیل در طرح جهش فراوری مسکن، مقرر شد که به وسیله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای شهر هایی با جمعیت کمتر از صد هزار نفر سالیانه دویست هزار واحد مسکونی ساخته گردد.

وی اضافه نمود: بنا بر این طرح، که سالیانه یک میلیون مسکن از سوی دولت می بایست آماده و تحویل داده گردد، چهارصد هزار واحد مسکونی آن بر عهده بنیاد مسکن انقلاب می باشد.

اکبر نیکزاد بعلاوه توضیح داد: ساخت دویست هزار واحد مسکونی در روستا ها یک کار جمعی بوده که هم از سوی مسئولین و هم از سوی مردم عزیز در روستاها اجرا شده.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در انتهای برنامه در پاسخ به سوال مجری با مضمون آن که چرا هزینه خرید مسکن به شکل غیرقابل قبولی زیاد است؟ شرح داد: چندین دلیل را می توان برای این سوال تعریف کرد، برای مثال یکی از این موارد مسکن های خالی از سکنه ای می باشد، این درحالی است که صاحبان این منازل که نه در آن سکونت می نمایند و نه آن واحد را اجاره می دهند و نه حتی واحد مذکور را به فروش می رسانند، حتما می بایست مالیات سنگینی به ازای آن پرداخت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1689

به "در سال 1410 هیچ مسکن روستایی فرسوده نخواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال 1410 هیچ مسکن روستایی فرسوده نخواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید