دارچین ادویه ای که جادوی آشپزی است؛ خواص و کاربردها

به گزارش فروش برتر، جادوی آشپزی، بازی با طعم ها و لذت ساخت ترکیب های متنوع، داستانی است که ادویه ها روایتش می نمایند. ادویه های متنوعی که با ترکیب کردن آنها می توان طعم های متفاوت و مجذوب کنندهی را خلق کرد. در همین میان خبرنگاران زندگی تصمیم دارد تا هر هفته یک ادویه را معرفی و به خواص و کاربردهای آن به صورت مفصل اشاره کند. دارچین هم یکی از مجذوب کننده ترین ادویه هاست که نه تنها خواص فوق العاده ای دارد که طعم غذا را هم چندین برابر نسبت به طعم اولیه آن غذا، لذیذتر می نماید.

دارچین ادویه ای که جادوی آشپزی است؛ خواص و کاربردها

اما پودر دارچین چطور به دست می آید؟

دارچین پوست نوعی درخت است. بعد از دو سال که از کاشت درخت می گذرد پوسته چوبی درخت را جدا می نمایند، ریز ریز می نمایند، این پوسته ها را خشک می نمایند و آسیاب می نمایند. دارچینی که ما از فروشگاه ها و عطاری ها تهیه می کنیم، دارچین کاسیا است و قیمت آن مقرون به صرفه تر از نوع دیگری از دارچین به نام سیلان است. دارچین سیلان هم بیشتر در امریکا و کشورهای اروپایی مصرف شده و بسیار گران هستند. این نوع از این ادویه خواص دارویی بیشتری نسبت به نوع کاسیا داشته و عوارض و مضرات آن بسیار کم است.

هرچند دارچین خواص بسیار زیادی دارد اما مضراتی هم دارد که باید رعایت آنها این ادویه را مصرف کرد. افزایش ضربان قلب، تداخل با آنتی بیوتیک، مضر برای افراد گرم مزاج و رقیق نماینده خون از مضرات این ادویه است. علاوه بر این گفته می گردد دارچین باعث درد زایمان زودهنگام و باز شدن دریچه رحم می ­گردد و در زمان حاملگی و شیردهی باید از خوردن دارچین خودداری کرد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1550

به "دارچین ادویه ای که جادوی آشپزی است؛ خواص و کاربردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارچین ادویه ای که جادوی آشپزی است؛ خواص و کاربردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید