خبرنگاران شیوع کرونا بحران غذایی در آمریکای لاتین را سه برابر کرد

به گزارش فروش برتر، تهران - خبرنگاران - سازمان غیر دولتی اقدام علیه گرسنگی از تشدید سه برابری شمار افرادی که از عدم امنیت غذایی در آمریکای لاتین رنج می برند در سال 2020 ناشی از شیوع بیماری کووید-19 اطلاع داد.

خبرنگاران شیوع کرونا بحران غذایی در آمریکای لاتین را سه برابر کرد

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگاران به نقل از نشریه آرژانتینی اینفوبائه، به این ترتیب از زمان شیوع بیماری همه گیر، شمار افرادی که در این منطقه آسیب پذیر با بحران گرسنگی دست و پنجه نرم می نمایند به حدود 10 میلیون نفر رسیده است. همچنین بیماری کووید-19، 45 میلیون نفر از ساکنان آمریکای لاتین را در شرایط فقر مطلق قرار داده است. شرایطی که هشدارها و زنگ خطرها از کمبود شبکه های امنیت اجتماعی به منظور کاهش پیامدهای بیماری همه گیر در آمریکای لاتین را به صدا درآورده است.

این نهاد غیردولتی (Action Against Hunger) هشدار داد که شیوع بیماری کرونا برای افرادی که از برنامه های جامع حمایتی همچون یارانه بی بهره اند و به اقتصادهای غیر رسمی وابسته بوده یا شغل خود را از دست داده اند و هر روز با مواد غذایی گران تر در بازارها روبروند، سرنوشتی غیر از گرسنگی به دنبال نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، آمریکای لاتین با 10 درصد جمعیت دنیا، یک سوم شمار مبتلایان دنیای ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است. سازمان ملل متحد در سال 2019 شمار افرادی که از عدم امنیت غذایی در آمریکای لاتین رنج می برند را سه میلیون و 400 هزار نفر بیان کرد. رقمی که تحت تاثیر شیوع افسار گسیخته کووید-19، در سال 2020 با افزایش سه برابری روبرو شده است.

بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط سازمان اقدام علیه گرسنگی بر روی سه هزار و 700 خانوار در منطقه آمریکای مرکزی از نیکاراگوئه تا گواتمالا، از هر 10 خانواده فقط یک مورد از آن ها در شرایط امنیت غذایی قرار داشته و دست کم سه میلیون و 900 هزار نفر در تامین غذای خود مطابق با حداقل استانداردهای کمیت و کیفیت غذایی با مشکل روبروند.

همچنین بر اساس نتایج این آنالیز، 80 درصد بودجه و درآمد خانوارها در این منطقه صرف خرید مواد غذایی می گردد.

میگِل آنخِل گارسیا مدیر سازمان اقدام علیه گرسنگی گفت: بیش از 70 درصد خانواده ها مجبورند برای گذران زندگی به راهکارهایی همچون فروش بعضی از دارایی های خود، درخواست وام و حتی اقدام به ترک تحصیل فرزندانشان متوسل شوند.

اقتصاد کشورهای فقیر آمریکای مرکزی، تحت شرایط قرنطینه و محدودیت های مرتبط با همه گیری ویروس کرونا، اقتصاد از هم پاشیده است. از طرفی وقوع توفان های سهمگین اِتا و لوتا در مناطق وسیعی از نیکاراگوئه، گواتمالا و هندوراس و به دنبال آن خرابی ها، سیلاب های عظیم و رانش زمین در ماه نوامبر 2020 (آبان ماه) موجب تشدید معضلات این منطقه شده است

بر اساس نظرسنجی و مطالعات این نهاد بشردوستانه، در پرو نیز 80 درصد مردم شغل خود را از دست داده یا درآمدشان به طور متوسط 33 درصد کاهش داشته است. به گفته این نهاد، از منظر افت شاخص های اجتماعی، پرو یکی از آسیب دیده ترین کشورهای منطقه در دوران شیوع بیماری همه گیر بوده زیرا هرگز از موج نخست بیماری خارج نشده و حتی پیش از شیوع کرونا در این کشور، 20 درصد از جمعیت پرو در شرایط فقر و یا فقر شدید قرار داشتند.

براساس تارنمای آماری وردو میترز که به صورت لحظه ای شمار موارد ابتلا و فوتی در دنیا را به روز رسانی می نماید، تا کنون بیش از 21 میلیون و 47 هزار نفر در آمریکای لاتین و کارائیب به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر 668 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب برزیل، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک و پرو به ترتیب در صندلی سومین، یازدهمین، دوازدهمین، سیزدهمین و نوزدهمین کشورهای درگیر در فهرست دنیای قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1290

به "خبرنگاران شیوع کرونا بحران غذایی در آمریکای لاتین را سه برابر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیوع کرونا بحران غذایی در آمریکای لاتین را سه برابر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید