حرکت رادیکال ایلان ماسک در توییتر؛ انتشار الگوریتم شبکه اجتماعی مشهور

به گزارش فروش برتر، ماسک درباره متن بازشدن الگوریتم توییتر اشاره نمود که کاربران ابتدا ناامید خواهند شد، اما پس از آن همه چیز بهتر می گردد.

حرکت رادیکال ایلان ماسک در توییتر؛ انتشار الگوریتم شبکه اجتماعی مشهور

به گزارش دیجیاتو، طبق توییت تازه ایلان ماسک، مالک توییتر، این شرکت می خواهد هفته آینده الگوریتم خود را به صورت متن باز ارائه کند. ماسک از مدت ها قبل و حتی پیش از تصاحب توییتر، علاقه خود به این موضوع را با ارسال توییت های مشابه نشان داده بود و اکنون در پاسخ به یکی از کاربران، یک بار دیگر به این موضوع اشاره نموده است.

ماسک در پاسخ به توییتی که در آن از او خواسته شده بود توییتر را متن باز کند، نوشت: زمانی که الگوریتم ما هفته آینده متن باز گردد، ابتدا ناامید خواهید شد، اما [همه چیز]به سرعت بهبود پیدا خواهد نمود.

بنابراین اگر موضوع جدی باشد، این اولین باری است که برای متن بازشدن الگوریتم توییتر به تاریخ خاصی اشاره شده.

توجه ایلان ماسک به متن بازشدن الگوریتم توییتر

متن باز معمولاً به نرم افزار یا کد منبعی گفته می گردد که برای مشاهده، تغییر و انتشار مجدد به وسیله تمام افراد، به صورت عمومی قابل دسترس است. ماسک که خود را هوادار آزادی بیان می نامد و درباره تصمیم گیری های مهم توییتر از کاربران نظرسنجی می نماید، در گذشته بار ها اعلام نموده است که از ایده ایجاد الگوریتم متن باز این پلتفرم حمایت می نماید که ظاهراً گامی در جهت شفاف سازی بیشتر آن است.

او در مارس 2022، نظر دنبال کنندگان خود را در خصوص ایجاد الگوریتم متن باز پرسیده بود. در این توییت نوشته شده بود:

نگران این هستم که سوگیری واقعی در الگوریتم توییتر، تأثیر عمده ای بر گفتمان عمومی داشته باشد. چگونه بفهمیم واقعاً چه اتفاقی می افتد؟

سپس او با ایجاد یک نظرسنجی از کاربران سؤال کرد که آیا الگوریتم توییتر باید متن باز گردد یا خیر که از بین بیشتر از 1 میلیون شرکت کننده، حدود 83 درصد موافق چنین ایده ای بودند.

درحال حاضر جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است و باید دید در هفته آینده ایلان ماسک چه اطلاعیه ای درباره متن بازشدن الگوریتم توییتر منتشر خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1987

به "حرکت رادیکال ایلان ماسک در توییتر؛ انتشار الگوریتم شبکه اجتماعی مشهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت رادیکال ایلان ماسک در توییتر؛ انتشار الگوریتم شبکه اجتماعی مشهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید