جشنواره سراسری صنایع دستی در گناباد گشایش یافت

به گزارش فروش برتر، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت:سومین نمایشگاه و جشنواره سراسری صنایع دستی و فرهنگ و اقوام کشور در گناباد گشایش یافت.

جشنواره سراسری صنایع دستی در گناباد گشایش یافت

به گزارش از، علیرضا شناسایی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه و جشنواره، توسعه فرهنگ گردشگری و رونق صنایع دستی و افزایش نقش آفرینی آن ها در رونق مالی استان های مختلف، افزایش سطح شناخت مردم و به خصوص جوانان نسبت به آیین های بومی و محلی و تبادل تجربیات بین هنرمندان است.

او توضیح داد: در این نمایشگاه، صنایع دستی استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، همدان، زنجان، اصفهان، یزد، گیلان، مازندران، اردبیل، کرمان، سمنان، کرمانشاه، گلستان و فارس در قالب 80 غرفه تا 28 آذر ماه در معرض دید عموم قرار داده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت:در این جشنواره بیش از50 هنرمند از استان های مختلف به فراوری هم زمان یا ارائه فراوریات صنایع دستی خود در رشته های سفالگری، پارچه بافی، گلیم و رودوزی های سنتی، نمد، میناکاری و سنگ های قیمتی می پردازند.

شناسایی اضافه کرد: اجرای آیین های بومی و محلی، برپایی سیاه چادر های سنتی و عرضه سوغات اصیل استان های مختلف را از دیگر بخش های این نمایشگاه و جشنواره برشمرد.

او توضیح داد: علاقه مندان می توانند تا 28 آذر ماه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 22 از این نمایشگاه،در سالن ورزشی دانشگاه پیغام نور بازدید نمایند.

/ح.ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 414

به "جشنواره سراسری صنایع دستی در گناباد گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره سراسری صنایع دستی در گناباد گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید