اقامت 37 میلیون مسافر تا 5 فروردین در سطح کشور

به گزارش فروش برتر، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، اقامت 37 میلیون مسافر تا 5 فروردین در سطح کشور صورت پذیرفت.

اقامت 37 میلیون مسافر تا 5 فروردین در سطح کشور

سید مصطفی فاطمی، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در وبینار با اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استانها که با حضور تعدادی از نمایندگان اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در سالن خلیج فارس برگزار گردید، گفت: پیک اول سفر سپری شد. با اطلاع رسانی هایی که سطح استانها نسبت به خطر گاز گرفتگی برای مسافران انجام شد، نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش مسمومیت با گاز co را داشتیم.

استانها به موارد غرق شدگی در استخرهای کشاورزی و سواحل توجه نمایند

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور اضافه نمود: 2 درصد کاهش غرق شدگی را داشتیم، در مجموع 27 مورد غرق شدگی را داشتیم. در استان مازندران بیشترین تعداد غرق شدگی را داشتیم در مواردی هم رعد و برق داشتیم که عمده آن در استانهای غربی کشور و در استان ایلام بوده است. استانها به موارد غرق شدگی در استخرهای کشاورزی و سواحل توجه نمایند و در این زمینه اطلاع رسانی نمایند. 11 فوتی را در سواحل جنوبی چهار استان جنوبی داشتیم.

او توضیح داد: در روزهای اخیر بویژه در مسیرهای البرز به مازندران 14 مورد ریزش کوه داشتیم، همچنان شرایط جاده چالوس ملتهب است با وجود تلاشهایی که اجرا شده، امکان ریزش دوباره نیز وجود دارد. 8 مورد زمین لرزه در سطح کشور داشتیم که خوشبختانه حادثه جانی نداشته است.

12.5 درصد افزایش تردد جاده ای در کشور

فاطمی بیان نمود: سال جاری شاهد رشد تردد در استانهای مختلف بودیم در بعضی استانهای سمنان، خراسان جنوبی، اصفهان، تهران و البرز، همدان و فارس شاهد کاهش تردد جاده ای بودیم و در استانهای اردبیل، خوزستان، گلستان، ایلام، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی با افزایش تردد جاده ای روبرو بودیم. در مجموع سفرها افزایش پیدا نموده و براساس گزارش ها، 12.5 درصد افزایش تردد جاده ای داشتیم.

توزیع مکانی و زمانی سفر در نوروز سال جاری

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ادامه داد: توزیع مکانی و زمانی سفر در نوروز سال جاری رخ داده است. توزیع مکانی به این علت که ما در استانهای مختلف کشور به توازنی داریم می رسیم کمتر با بحران روبرو شدیم. بعلاوه در بحث زمانی سفر از 16 اسفند همزمان با نیمه شعبان سفرها آغاز شد و تا پنجم ادامه داشت.

او توضیح داد: هم اکنون با موج دوم سفر روبرو هستیم که نسبت به موج اول کمتر خواهد بود، تا انتها اردیبهشت این موج ها را کماکان خواهیم داشتیم. تعداد زیاد تعطیلاتی که پیش رو داریم باعث پیکهای مختلف سفر خواهد شد. از استانها تقاضا داریم با توجه به شرایط اقلیمی که دارند برای تورهای گردشگری خود برنامه ریزی نمایند.

مازندران، فارس، اصفهان، سمنان و خراسان جنوبی در صدر حوادث جاده ای

فاطمی گفت: موارد حاد ترافیکی نداشتیم بجز در محور قم به اراک، واژگونی اتوبوس را داشتیم که متأسفانه دو نفر فوت کردند و 11 نفر زخمی شدند. این تصادف موجب شد تا استان قم که در پایین جدول تلفات جاده ای بود، افزایش داشته باشد. استانهای مازندران فارس، اصفهان، سمنان و خراسان جنوبی در صدر حوادث جاده ای قرار گرفتند و استانهایی مانند آذربایجان شرقی، یزد و چهارمحال و بختیاری در پایین جدول تصادفات جاده ای قرار دارند که جای تشکر از ستاد اجرایی خدمات سفر استانها دارد.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور توضیح داد: در نیمه دوم سفر بحث بازگشت مسافران را خواهیم داشت، استانهایی که در مسیر بازگشت قرار دارند در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین با ترافیک بیشتری روبرو هستند. باید استانها برنامه ریزی لازم را در حوزه ترافیک، اسکان موقت و اضطراری داشته باشند.

او تأکید کرد: در روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم فروردین با توجه به اینکه بحث طبیعت مطرح بوده ضروری است تا کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست در استانها تشکیل گردد و اطلاع رسانی درست به مردم انجام گردد.

آمار اقامت رسمی به بیش از 6 میلیون نفر رسید

فاطمی گفت: تا روز پنجم فروردین 1402 در مجموع 37 میلیون نفر اقامت رسمی و غیر رسمی در سطح کشور داشتند بطوریکه آمار اقامت رسمی به بیش از 6 میلیون نفر رسید. تغییراتی در شیوه اسکان مسافران داشتیم، هتلهای 4 و 5 ستاره مسئله ای برای اقامت نداشتند و ظرفیتشان تکمیل شد اما هتلهای 2 و 3 ستاره برای تکمیل ظرفیت اقامتی مشکل اقامت داشتند از طرف دگر توجه به اقامتگاه های رسمی مانند خانه های استیجاری، ویلاها و مدارس بیشتر بودند، بر روی این موضوعات تحلیل و برنامه ریزی کنید تا برای سفرهای بعدی مسئله ای نداشته باشیم.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور شرایط رسیدگی به شکایات را سریع و مثبت ارزیابی کرد.

فاطمی با بیان اینکه احتمال وقوع طوفان در بعضی از استانها وجود دارد، اضافه نمود: با توجه به وقوع طوفان طی روزهای آینده استانها به محل قرارگیری بازارچه های صنایع دستی و نوروزگاه ها توجه نمایند. بعلاوه، جاهایی که تغییرات آب و هوایی دارند ضمن اطلاع رسانی، در صورت لزوم به شکل موقت کمپ های کویری را تعطیل یا فعالیت آنها را محدود نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 7 فروردین 1402 بروزرسانی: 7 فروردین 1402 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1999

به "اقامت 37 میلیون مسافر تا 5 فروردین در سطح کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت 37 میلیون مسافر تا 5 فروردین در سطح کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید