جایگاه ایران در بین بزرگترین استخراج کنندگان رمزارز

به گزارش فروش برتر، استخراج بیت کوین فرآیندی است که تراکنش های موجود در دفتر کل بلاک چین را تأیید می نماید و در عین حال بیت کوین های تازه را نیز وارد چرخه می نماید.

جایگاه ایران در بین بزرگترین استخراج کنندگان رمزارز

به گزارش خبرآنلاین، برای پیروزیت در این امر، استخراج نمایندگان رمز ارز به مقادیر زیادی قدرت محاسباتی احتیاج دارند و برق یکی از الزامات تحقق این امر است که آن ها را وادار می نماید تا در جایی که برق مقرون به صرفه تر است مشغول به کار شوند.

برای سال ها، چین برترین مکان برای استخراج رمز ارز بوده است؛ این کشور دارای اندازه زیادی برق مقرون به صرفه و زغال سنگ است با این حال، در سپتامبر 2021، دولت چین ممنوعیت کلی همه فعالیت های رمزنگاری را صادر کرد.

دانشگاه کمبریج مجموعه داده های مختلفی را روی بلاک چین بیت کوین نگهداری می نماید، از جمله مصرف انرژی و هش ریت. نرخ هش جهانی کل توان محاسباتی اختصاص داده شده به استخراج را مقدار گیری می نماید.

هش ریت (HashRate) یا هش پاور (Hash Power) معیاری برای مقدار گیری عملکرد یک دستگاه ماینر است. به عبارت دیگر هش ریت، اندازه سرعتی که یک ماینر پیروز به حل هش می گردد تا پاداش دریافت کند را نشان می دهد.

جدول زیر تفکیک هش ریت جهانی را بر اساس کشور ها نشان می دهد:

این داده ها به ما نشان می دهد که تغییرات چقدر چشمگیر بوده است؛ تنها دو سال پیش، چین بیش از سه چهارم هش بیت کوین جهانی را به خود اختصاص داده بود و اکنون انتظار می رود این کشور 6 میلیارد دلار عایدی سالانه از رمزنگاری را از دست بدهد.

در ایالات متحده آمریکا تگزاس یکی از داغ ترین نقاط برای جابجایی کریپتوماینر ها است؛ این استان نه تنها دارای زمین های باز فراوان است، بلکه یک شبکه برق غیرقانونی نیز دارد و این به کریپتوماینر ها اجازه می دهد تا با ارائه دهندگان برق مختلف بر سر نرخ ها مذاکره نمایند و قرارداد های بلندمدت امضا نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1704

به "جایگاه ایران در بین بزرگترین استخراج کنندگان رمزارز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه ایران در بین بزرگترین استخراج کنندگان رمزارز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید