تشریح زمان معامله دارایکم و نحوه اضافه کردن این نماد به پرتفوی

به گزارش فروش برتر، معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه دارایکم از امروز قابل معامله است، نحوه اضافه شدن دارایکم به سبد متقاضی را تشریح کرد.

تشریح زمان معامله دارایکم و نحوه اضافه کردن این نماد به پرتفوی

به گزارش ایسنا، محمود گودرزی با تاکید بر اینکه دارایکم از امروز قابل معامله است، اظهار کرد: افرادی که دارایکم در سبدشان ننشسته است، باید کارگزار ناظر را انتخاب نمایند. درواقع از آنجایی که بعضی دارایکم را به وسیله شبکه بانکی خریداری نموده اند باید گزینه کارگزار ناظر خود را تغییر دهند.

بر این اساس چنانچه نماد دارایکم به پرتفوی اضافه نشده است، سهام دار باید پس از ورود به پنل کاربری، روی گزینه تغییر کارگزار ناظر کلیک نموده و نماد دارایکم را جست وجو کند. پس از ان درخواست خود را ثبت کند. البته ممکن است دارایکم حداکثر 24 ساعت بعد در پرتفوی شخص قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور اقتصادی و دارایی چندی پیش طی اطلاعیه ای فراخوان واگذاری (شماره 1) پذیره نویسی واحد های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) واسطه گری اقتصادی یکم را منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده بود که وزارت امور اقتصادی و دارایی به وسیله این واگذاری، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، به جامانده سهام خود در بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه های البرز و اتکایی امین را واگذار خواهد نمود. به طور کلی قرار است 23 هزار و 800 میلیارد تومان به جامانده سهام دولت در سه بانک و دو شرکت بیمه ای مذکور در قالب یک صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با عنوان واسطه گری اقتصادی یکم عرضه گردد.

ویژگی شاخص این واگذاری، بهره مندی کلیه ایرانیان از تخفیف 20 درصدی بود. سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی) 20 میلیون ریال (دو میلیون تومان) مشخص شد. پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان پذیر بود و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود نداشت.

بر این اساس مهلت پذیره نویسی حدود یک ماه پیش به انتها رسید و بیش از سه میلیون و 481 هزار نفر با سرمایه گذاری بیش از 5886 میلیارد تومان در پذیره نویسی برای خرید سهام دولتی مشارکت نموده اند. در این راستا از اول تیرماه نماد دارایکم در بورس باز شد و افراد می توانستند ارزش آن را در پرتفوی (ترکیب سهام) خود ببینند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 873

به "تشریح زمان معامله دارایکم و نحوه اضافه کردن این نماد به پرتفوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح زمان معامله دارایکم و نحوه اضافه کردن این نماد به پرتفوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید