تسلا، ارزشمندترین خودروساز دنیا شد

به گزارش فروش برتر، قیمت هر سهم تسلا طی یک سال گذشته پنج برابر شده و از 230 دلار به 1100 دلار طی معاملات روز چهارشنبه بازار های سهام آمریکا رسید؛ رخدادی که ارزش مجموع سهام این شرکت یا به اصطلاح ارزش بازار آن را به 205 میلیارد دلار رساند.

تسلا، ارزشمندترین خودروساز دنیا شد

شرکت تسلا، پیشگام فراوری خودرو های الکتریکی، در آستانه دهمین سال ورود به بورس با پشت سرگذاشتن تویوتا به ارزشمندترین خودروساز دنیا بدل شد.

قیمت هر سهم تسلا طی یک سال گذشته پنج برابر شده و از 230 دلار به 1100 دلار طی معاملات روز چهارشنبه بازار های سهام آمریکا رسید؛ رخدادی که ارزش مجموع سهام این شرکت یا به اصطلاح ارزش بازار آن را به 205 میلیارد دلار رساند.

در همین حال، قیمت هر سهم خودروسازی تویوتا طی مبادلات روز نخست ژوئیه در بورس ژاپن 1.57 درصد کاهش یافت و به شش هزار و 656 ین رسید تا ارزش بازار این شرکت به 200 میلیارد دلار تنزل کند.

البته با لحاظ میزان مطالبات و بدهی های دو شرکت، ارزش شرکت تویوتا به عنوان دومین خودروساز دنیا از نظر تعداد فراوری سالانه، با 284 میلیارد دلار بیش از تسلای 207 میلیارد دلاری است.

کارشناسان علت صعود قیمت سهام تسلا را با وجود فراوری 500 هزار دستگاه خودروی الکتریکی در سال، سودآوری بالای این شرکت می دانند. در مقابل تویوتا طی سال گذشته میلادی 10.72 میلیون دستگاه خودرو در سراسر دنیا فراوری نموده است. از این نظر فولکس واگن با فراوری 10.8 میلیون خودرو در سال 2019 عظیم ترین خودروساز دنیا است.

منبع: یورو نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 872

به "تسلا، ارزشمندترین خودروساز دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا، ارزشمندترین خودروساز دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید