برنامه ارتش افغانستان برای حمله گسترده به طالبان

به گزارش فروش برتر، برنامه ریزی ارتش افغانستان برای حمله گسترده علیه مواضع طالبان و اقدام تاجیکستان در اعزام نیرو به مرز این کشور با افغانستان از مهمترین تحولات امنیتی صبح امروز هستند.

برنامه ارتش افغانستان برای حمله گسترده به طالبان

به گزارش خبرنگاران، الجزیره در گزارشی از شرایط افغانستان اعلام کرد که ارتش این کشور در حال برنامه ریزی برای حمله به مواضع طالبان در منطقه ها شمالی است.

این تصمیم ارتش افغانستان در پی پیشروی های اخیر طالبان در منطقه ها شمالی و تصرف چند منطقه و ولسوالی از سوی این گروه اتخاذ شده است.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان، هم در گفتگو با رسانه روسی ریانووستی با تائید این مطلب گفت: نیروهای دولتی انتظار چنین پیشروی هایی را از سوی طالبان نداشتند اما بزودی عملیاتی گسترده را برای بازپس گیری منطقه ها اشغال شده آغاز می کنند.

این در حالی است که خبرهایی درباره فرار نیروهای ارتش افغانستان به کشورهای همسایه از جمله تاجیکستان منتشر شده است.

اعزام نیرو به مرز تاجیکستان-افغانستان

در پی تشدید اوضاع امنیتی در مرز تاجیکستان و افغانستان، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان، شب گذشته دستور اعزام 20 هزار نظامی ذخیره برای تقویت مرز این کشور با افغانستان را صادر کرد.

در اطلاعیه سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان آمده است که رحمان دستور اعزام 20 هزار سرباز ذخیره را در جلسه شورای امنیت [ملی] این کشور صادر کرده است.

براساس این اطلاعیه، در نشست شورای امنیت ملی تاجیکستان، مسأله تضمین امنیت در منطقه ها مرزی و اتخاذ اقداماتی برای تقویت مرزهای این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

یک منبع آگاه در کمیته امنیت ملی تاجیکستان هم روز دوشنبه به خبرگزاری روسی ریانووستی گفت که گروه طالبان در حال حاضر بیش از 70 درصد خط مرزی افغانستان با تاجیکستان را تحت کنترل دارد.

فرار طالبان از منطقه تمکی ولایت غزنی

خبر دیگر از افغانستان آنکه، گروه طالبان که به قصد حمله به جاغوری در سه شبانه روز گذشته با نیروهای امنیتی و خیزش مردمی درگیر بودند در نتیجه عملیات مشترک نیروهای امنیتی، شکست خورده و از منطقه تمکی ولایت غزنی فرار کردند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1485

به "برنامه ارتش افغانستان برای حمله گسترده به طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ارتش افغانستان برای حمله گسترده به طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید