بازگشت هیجان به قاره اروپا

به گزارش فروش برتر، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با 2 ملاقات شروع می گردد.

بازگشت هیجان به قاره اروپا

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، لیگ قهرمانان اروپا دوباره پس از دو ماه از سر گرفته می شود. در نخستین شب اتلتیکو مادرید به مصاف لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی می رود و دورتموند با پاری سن ژرمن بازی می نماید. در حالی اوج هیجان در شهرهای مادرید و دورتموند برقرار است که هر چهار تیم نسبت به دو ماه قبل در شرایط متفاوتی برابر هم قرار خواهند گرفت.

اتلتیکو مادرید - لیورپول

اتلتیکو، تیم چهارم لالیگا در واندا متروپولیتانو میزبان یکی از آماده ترین تیم های اروپایی و صدرنشین کنونی لیگ برتر انگلیس است. با این حال دو تیم سابقه خوبی در لیگ قهرمانان اروپا داشتند. قرمز سفیدپوشان در سال های 2014 و 2016 به فینال صعود کردند و لیورپول در دو سال گذشته نیز به ملاقات نهایی راه یافت و توانست در سال 2019 جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

دو سال است که تیم انگلیسی در مجموع ملاقات رفت و برگشت شکست نخورده و این در حالی است که اتلتیکو پارسال در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب یوونتوس شد و از صعود به دور بعد باز ماند.

روخی بلانکو از نیمه نهایی لیگ اروپا 10-2009 با لیورپول روبرو نشده است. در آن موقع اتلتیکو به لطف گل زده در خانه حریف به فینال صعود کرد. ملاقات رفت با پیروزی یک بر صفر تیم مادریدی به انتها رسید و در بازی برگشت لیورپول 2 بر یک حریفش را شکست داد.

پیروزی 2 بر صفر اتلتیکو مقابل یوونتوس در ملاقات رفت یک هشتم نهایی فصل گذشته رکورد شکست ناپذیری تیم مادریدی را در خانه و در بازی های حذفی بهتر کرد. قرمز و سفیدپوشان در 13 بازی مغلوب نشده اند و هشت پیروزی و پنج تساوی به دست آورده اند. این تیم در 12 میزبانی برابر تیم های انگلیسی تنها یک بار مغلوب شده که این اتفاق در سال 2017 برابر چلسی رخ داد. برای نخستین بار واندا متروپولیتانو میزبان رقابت های اروپایی بود اما شکست را به خود دید.

آخرین شکست لیورپول در مرحله حذفی لیگ قهرمانان به فصل 09-2008 برمی شود. چلسی توانست با نتیجه 7 بر 5 حریفش را شکست دهد. تیم انگلیسی از 12 بازی اخیرش 9 ملاقات را با پیروزی به انتها رسانده اما خارج از انگلیس در 13 بازی اخیر شش شکست را تجربه نموده است.

شرایط کنونی لیورپول فوق العاده است. این تیم از 26 بازی این فصل لیگ برتر 25 ملاقات را با پیروزی به انتها رسانده است و تنها تساوی اش به تقابل با منچستریونایتد برمی شود که در بیستم اکتبر رخ داد. شاگردان یورگن کلوپ 17 پیروزی پیاپی به دست آوردند و اکنون با تیم دوم 25 امتیاز اختلاف دارند. آنها در این فصل 61 گل به ثمر رساندند و تنها 15 بار دروازه شان باز شده است. این در حالی است که اتلتیکو یکی از مشکلاتش ناکامی در گلزنی است. آسیب دیدگی های پیاپی ژائو فلیکس و مصدومیت طولانی مدت دیگو کاستا موجب شد روخی بلانکو در این بخش ضعیف شود. شاگردان دیگو سیمئونه علاوه بر این مانند گذشته ثبات دفاعی ندارند 17 گل دریافت کردند و تنها 25 گل به ثمر رساند.

این آمار نشان می دهد لیورپول از همه لحاظ شانس بیشتری دارد. با این حال اتلتیکو همواره نشان داده است همه چیز در لیگ قهرمانان متفاوت است.

دورتموند - پاری سن ژرمن

تیم آلمانی و صدرنشین لیگ یک فرانسه می خواهند آغاز خوبی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان داشته باشند و نتایج ضعیف فصل های گذشته را فراموش نمایند. PSG در سه دوره قبل در این مرحله حذف شد و دورتموند از فصل 17-2016 به یک چهارم نهایی صعود ننموده است.

تنها تقابل دو تیم در رقابت های اروپایی به فصل 11-2010 لیگ اروپا برمی شود. هر دو بازی با تساوی به انتها رسید. ملاقات رفت با نتیجه یک بر یک به انتها رسید و بازی برگشت بدون گل تمام شد.

دورتموند از یازده بازی اخیرش در لیگ قهرمانان تنها چهار بازی را با پیروزی به انتها رساند. سه برد را در این فصل به دست آورد. در بازی های خانگی نیز شرایط به همین شکل بود و از 13 بازی پنج برد کسب کرد.

تیم آلمانی در مرحله حذفی برابر تیم های فرانسوی سه پیروزی و دو شکست را تجربه کرد (در مجموع بازی رفت و برگشت). دورتموند در شش بازی نخست خانگی اش برابر تیم های فرانسوی بدون شکست باقی ماند. در چهار بازی آخر دو شکست را تجربه کرد و دو ملاقات دیگر را با پیروزی به انتها رساند.

پاری سن ژرمن به عنوان بهترین تیم در خط دفاعی وارد مرحله حذفی شد. شاگردان توماس توخل در مرحله گروهی تنها دو گل دریافت کردند که هر دو بار دروازه شان برابر رئال مادرید باز شد. تیم پاریسی از 12 بازی اخیرش 9 ملاقات را با پیروزی تمام کرد. آنها در 30 بازی پیاپی گلزنی کردند. آمار خوب این تیم در بازی های خارج از خانه هم دیده می شود. در یازده بازی اخیر شش ملاقات را با برد به انتها رساند. PSG در دو بازی قبلی حذفی اش برابر تیم های آلمانی دو پیروزی به دست آورد.

خرید بزرگ دورتموند در فصل جابجایی زمستانی شرایط این تیم را کمی تغییر داده است. ارلینگ هالند در 270 دقیقه هشت گل به ثمر رساند که آغاز خیره نماینده ای به حساب می آید. او در آخرین بازی تیمش که با پیروزی 4 بر صفر به انتها رسید نیز گلزنی کرد. پاری سن ژرمن اما در یک بازی پر گل به سختی توانست برابر آمیان مساوی کند. ابتدا سه بار دروازه اش باز شد و سپس گل ها را جبران کرد. خبر خوب برای تیم فرانسوی این است که نیمار به فهرست بازگشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 560

به "بازگشت هیجان به قاره اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت هیجان به قاره اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید