اقتصاد آمریکا به طور رسمی وارد رکود شد

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران: اداره ملی تحقیق مالی آمریکا بیان کرد اقتصاد این کشور به طور رسمی وارد رکود شده است.

اقتصاد آمریکا به طور رسمی وارد رکود شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت طلا؛ تحقیقات این اداره بر مبنای چک های صادر شده برای کارکنان و فعالیت سازنده صورت گرفته است که می گوید فعالیت مالی در فوریه به اوج خود رسید اما ماه پس از آن افت شدید اشتغال و مصارف شخصی ایجاد شد و به این ترتیب، رکود مالی، رشد 128 ماهه مالی را که از ژوئن 2009 شروع شد، سرانجام یافت.

برپایه آنچه در تارنمای یاهو فایننس آمده است: از زمان شناسایی نخستین مورد کرونا در آمریکا تا کنون، بیش از 42 میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده اند و به بیمه بیکاری روی آورده اند. اقدامات ماندن در خانه و تعطیلی تجارت، فعالیت مالی را در مقیاس باورنکردنی متوقف کرد.

با این حال، درک بهتر رکود مالی زمانی انجام می گردد که رشد فراوری آمریکا در دو فصل متوالی منفی باشد که با رشد فراوری ناخالص ملی واقعی سنجیده می گردد.

اما اداره ملی تحقیق مالی، معیارهای دیگری دارد که می تواند رکود مالی را تعیین کند که به خصوص در بحران کووید-19 با توجه به سرعت رکود مالی استفاده شدنی است. کمیته به دنبال کاهش چشمگیر فعالیت مالی در چندین شاخص مالی است که نه تنها فراوری ناخالص داخلی بلکه عواملی همچون درآمد واقعی و اشتغال و همچنین خرده فروشی و فروش کارخانجات را در بر می گیرد.

سناتور الیزابت وارن که یکی از داوطلبان حزب دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا هم بود، در واکنش به شرایط مالی آمریکا و به استناد این گزارش، گفت: سال گذشته، من درباره علائم رکود مالی دیگری هشدار دادم. اکنون در بحبوحه همه گیری ملی کرونا، ما برای اثرات مخرب یک بحران مالی، حتی بیشتر آسیب پذیر هستیم.

وی تاکید نمود: دیربازی است که باید مالی برپا می شد که برای همه کارایی داشته باشد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 829

به "اقتصاد آمریکا به طور رسمی وارد رکود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد آمریکا به طور رسمی وارد رکود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید