اعتراض رسمی چین به کوشش های آمریکا برای تحریم المپیک زمستانی پکن

به گزارش فروش برتر، وزارت خارجه چین به کوشش های آمریکا برای تحریم بازی های المپیک پکن شدیدا واکنش نشان داد و رسما با آن مخالفت کرد.

اعتراض رسمی چین به کوشش های آمریکا برای تحریم المپیک زمستانی پکن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از گلوبال تایمز، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ادعاهای آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر کوشش برای مشورت با متحدان آمریکا به منظور تحریم بازی های المپیک 2022 پکن واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد که این کشور رسما با هرگونه پیشنهاد آمریکا مبنی بر تحریم بازی های المپیک زمستانی پکن به بهانه موضوعات حقوق بشری مخالف است.

ژائو به این موضوع اشاره نمود که تمام بخش های جامعه بین الملل شامل دولت ها و کمیته های المپیک در بسیاری از کشورها و همچنین کمیته بین المللی المپیک مخالفت شدید خود با چنین اقداماتی از سوی آمریکا را اعلام نموده اند.

بلینکن دوشنبه در جلسه استماعی در کنگره گفت که آمریکا درحال مشورت جدی با متحدانش و همچنین کشورهای دیگر برای حرکت به سمت یک نگرش مشترک درمورد تحریم احتمالی بازی های المپیک زمستانی پکن، با اشاره به نگرانی های حقوق بشری است.

وزیر خارجه آمریکا در این جلسه خاطرنشان کرد که طی هفته های آینده اخبار بیشتری پیرامون این موضوع منتشر خواهد شد.

در ماه می نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواهان تحریم سیاسی بازی های المپیک 2022 به بهانه دفاع از شرایط مردم چین در سین کیانگ شده بود.

چین بارها به استفاده سیاسی از ورزش اعتراض نموده و آن را مخالف منشور المپیک و در تضاد با منافع ورزشکاران در سراسر جهان خوانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1454

به "اعتراض رسمی چین به کوشش های آمریکا برای تحریم المپیک زمستانی پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض رسمی چین به کوشش های آمریکا برای تحریم المپیک زمستانی پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید