استعمال دخانیات احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

به گزارش فروش برتر، به نقل از heart matters در طول همه گیری بیماری کرونا ممکن است اخباری را خوانده باشید که نشان می دهد افراد سیگاری کمتر به ویروس کرونا مبتلا می شوند، در حالی که دیگران می گویند سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری های شدید را افزایش می دهد.

استعمال دخانیات احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

ما آخرین تحقیقات در خصوص ارتباط سیگار کشیدن وکرونا را آنالیز نموده ایم و به بعضی از سوالات متداول پاسخ داده ایم.

آیا سیگار کشیدن خطر ابتلا به کووید شدید را افزایش می دهد؟

آنالیز سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که سیگار کشیدن با شدید شدن بیماری و افزایش خطر مرگ در افرادی که برای درمان بیماری کرونااحتیاج به درمان در بیمارستان دارند، مرتبط است.

مطالعه دانشمندان بریتانیایی نشان می دهد، که افراد سیگاری که به ویروس کرونا مبتلا می شوند دو برابر بیشتر در بیمارستان بستری می شوند و علائم بیشتری را از افراد غیر سیگاری نشان می دهند. این مطالعات به وسیله محققان کالج امپریال لندن با آنالیز داده های 2.4 میلیون نفر از مردم انجام شد، که علائم و نتایج خود را به آزمایشگاه گزارش دادند.

سیگار کشیدن چگونه خطر ابتلای شدید را افزایش می دهد؟

سیگار کشیدن شما را در معرض ابتلا به بسیاری از بیماری های جدی از جمله بیماری های قلبی عروقی، بیماری مزمن ریوی و دیابت قرار می دهد. ما می دانیم که افرادی که دارای این بیماری های زمینه ای هستند، در صورت ابتلا به ویروس کرونا بسیار بیشتر در بیمارستان بستری می شوند یا می میرند.

سیگار کشیدن بعلاوه می تواند به ریه ها و سیستم ایمنی بدن شما آسیب برساند و شما را در برابر عفونت های تنفسی آسیب پذیرتر کند. به گفته سازمان جهانی بهداشت سیگار کشیدن با مختل کردن عملکرد ریه بدن را در شرایطی سخت برای مبارزه با کرونا قرار می دهد.

آیا سیگاری ها بیشتر از افراد عادی به کرونا مبتلا می شوند؟

به گفته این محققان به طور قطعی نمی دانیم که افراد سیگاری بیشتر به ویروس کرونا مبتلا می شوند یا نه، از یک سو، بعضی مقالات اولیه نشان می دادند که سیگار کشیدن می تواند شانس ابتلا را افزایش دهد، زیرا افراد سیگاری بیشتر به صورت و دهان خود دست می زنند.

آنالیز شواهد اخیر به وسیله محققان لندنی نشان می دهد افرادی که در حال حاضر سیگار می کشند محتمل است کمتر به ویروس کرونا مبتلا شوند. یک مطالعه نشان می دهد این می تواند به این دلیل باشد که نیکوتین با گیرنده های ACE2 تداخل دارد، که ممکن است از ورود ویروس به سلول ها جلوگیری کند.

محققان گفتند که برای درک این یافته های ترکیبی به تحقیقات علمی بیشتری احتیاج است، زیرا این ارتباط هنوز تعیین نیست؛ و این نوع مطالعه نمی تواند دلیل و معلول را نشان دهد، بنابراین ما نمی دانیم که آیا دلیل این ارتباط ناشی از سیگار کشیدن است یا چیز دیگری که در خصوص افراد سیگاری متفاوت بوده است برای مثال سیگاری ها ممکن است مقدار بیشتری در معرض ویروس کرونا قرار بگیرند .

چند ماه قبل مقاله ای که ادعا می کرد، سیگار کشیدن ممکن است خطر ابتلا به کرونا ویروس را کاهش دهد، پس از اینکه ارتباط نویسنده آن با صنعت دخانیات آشکار شد، پس گرفته شد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1602

به "استعمال دخانیات احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعمال دخانیات احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید