تور استانبول ارزان: استانبول کارت چیست؟ چطور هزینه های ما را کاهش می دهد؟

به گزارش فروش برتر، با استانبول کارت 20% از هزینه های حمل و نقلتان را کاهش دهید! شاید برایتان این سوال پیش بیاید چطور با خرید یک کارت که برای آن هم باید هزینه ای را مد نظر داشته باشیم، می توانیم شاهد کاهش هزینه در سفر به استانبول باشیم؟

تور استانبول ارزان: استانبول کارت چیست؟ چطور هزینه های ما را کاهش می دهد؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

طبیعی است که اگر اهل مسافرت کردن، گشت و گذار و سرگرمی باشید، روش های کاهش دهنده هزینه ها را نیز بشناسید. در کل کم شدن هزینه ها در سفر به علت نوسان قیمت ها، موضوع بسیار مهمی به شمار میرود. استانبول یکی از مقصدهای گردشگری بسیار محبوب بین ایرانی هاست که ما در این مقاله قصد داریم روش های کاهش دهنده هزینه ها در سفر به کشور ترکیه و شهر استانبول را برای شما توضیح دهیم. راهکاری که در این مقاله به شما ارائه خواهیم داد استفاده از استانبول کارت است که در ادامه در خصوص آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

استانبول و هزینه های بالای سفر

بدون شک یکی از دغدغه های مسافران در مقصد سفر، جابجا شدن و رفت و آمد در سطح شهر خواهد بود. به همین دلیل باید بگوییم که قیمت سوخت در شهر استانبول بسیار بالاست بوده همین علت هزینه جابجایی شما با وسیله نقلیه مانند تاکسی در این شهر گران تمام می شود. از طرفی زمانی که به شهر استانبول سفر می کنید برای سرگرمی، بازدید از مکان های تاریخی و طبیعی و بعلاوه خرید کردن احتیاج دارید که مدام در رفت و آمد باشید. پس منطقی خواهد بود که برای صرفه جویی در هزینه های خود در پی راهکار بگردید. اولین گزینه ای که ممکن است به فکر شما خطور کند استفاده از اتوبوس مترو تراموا و وسایلی از این دست است که می توانند هزینه حمل و نقل شما را کاهش دهند. اما خبر بد اینکه هزینه استفاده از این وسایل کمتر از تاکسی نخواهد بود.

مطالب مرتبط:

6 هتل استانبول برای کسانی که عاشق خرید هستند!

10 مرکز خرید ارزان در استانبول که باید به آنجا سر بزنید!

معرفی برترین هتل های استانبول با استخرهای روباز

ولی باز هم این امکان برای شما وجود دارد که هزینه های خود را کاهش دهید. حال اگر این سوال برای شما پیش آمده که چطور می توانید هزینه ها را کم کنید، ما به شما میگوییم که برای پرداخت کردن هزینه های استفاده از مترو، اتوبوس و غیره باید از ژتون و استانبول کارت بهره ببرید. در استانبول قیمت هر ژتون پنج لیر است و شما فقط یک بار می توانید از آن بهره ببرید. برای هر بار استفاده از ژتون در اصل شما باید 5 لیر پرداخت کنید.

در اصل ژتون ها تک سفره بوده و با یک حساب سرانگشتی متوجه می شوید که پول زیادی باید بابت استفاده از آنها بپردازید. ولی راه دیگری نیز وجود دارد که آن استفاده کردن از استانبول کارت است. کارت مخصوصی که شما میتوانید آن را شارژ نموده و برای استفاده از وسایل نقلیه از آن بهره ببرید. اگر از استانبول کارت بهره ببرید هزینه های شما به میزان 30 الی 50 درصد کاهش خواهد یافت، که در مقایسه با ژتون بسیار ارزان خواهد بود.

برترین هتل های استانبول را با تخفیف ویژه از اینجا رزرو کنید.

کارت گردشگری استانبول یا استانبول کارت چیست؟

واقعیت امر این است که شما با خرید کارت گردشگری استانبول و شارژ آن می توانید شاهد کاهش هزینه های مربوط به حمل و نقل، بازدید از جاذبه های گردشگری، سرویس های آنلاین شبانه روزی و اینترنت مصرفی در این شهر توریستی ترکیه باشید. با توجه به اهمیتی که کارت گردشگری استانبول برای مسافران دارد ما در این مطلب تصمیم داریم تا درباره تمامی سوالاتی که درباره خرید کارت گردشگری استانبول وجود دارد را پاسخ دهیم.

کارت گردشگری استانبول، کارت هوشمندی است که برای پرداخت کرایه در حمل و نقل عمومی استفاده می شود. این کارت در مارس 2009 معرفی و در نهایت جایگزین بلیط الکترونیکی آکبیل شد. میزان این کارت مثل کارت های هوشمند است و به راحتی در کیف پول جا می شود، اندازه شارژ آن از قبل پرداخت می شود و به راحتی هم قابل شارژ شدن است.

تهیه استانبول کارت

روش تهیه کردن استانبول کارت خیلی آسان است. شما به واسطه دکه های داخل ایستگاه مترو می تواند به راحتی این کارت را بخرید. البته دستگاه هایی که کارت مترو را شارژ می نمایند نیز به شما استانبول کارت می فروشند. یک روش مطمئن دیگر هم این است که از دکه های روزنامه فروشی که داخل شهر هستند استانبول کارت را بخرید.

برای خرید بلیط هواپیما استانبول با پروازهای مدرن ترکیش ایرلاینز اینجا کلیک کنید.

مزایای و کاربردهای کارت گردشگری استانبول

از جمله امکاناتی که کارت گردشگری استانبول در اختیار مسافران قرار می دهد، عبارت از:

  • اینترنت رایگان در سطح شهر
  • راهنمای شبانه روزی به صورت آنلاین
  • سرویس رایگان از فرودگاه به محل اقامت
  • تجربه رایگان سرگرمیاتی که برای کارت تعریف شده
  • حمل و نقل رایگان یا همراه با تخفیف فوق العاده در سطح شهر
  • بازدید رایگان از جاذبه ها و موزه هایی که برای کارت تعریف شده

فرودگاه استانبول و استانبول کارت

حال که راه اصلی کاهش هزینه های رفت و آمد در استانبول را پیدا کردید، طبیعی است که به محض رسیدن به فرودگاه درصدد تهیه استانبول کارت بر آمده و از همان ابتدا بخواهید که آن را تهیه کنید. اگر در فرودگاه آتاتورک استانبول باشید به راحتی می توانید این کارت را از ایستگاه متروی مستقر شده در فرودگاه تهیه کنید و خیلی سریع و راحت با مترو فرودگاه خود را به مقصد مورد نظرتان برسانید. اما اگر فرودگاه شما صبیحا گوکچن باشد باید استانبول کارت را از کیوسک های قرار گرفته در فرودگاه تهیه کنید که در قسمت خروجی ترمینال پروازهای خارجی تعبیه شده اند.

در فرودگاه استانبول اتوبوس های سریع و سیری نیز وجود دارند که هم استانبول کارت قبول می نمایند و هم می توانید کرایه را به صورت نقدی با آنها حساب کنید. اما به محض اینکه به شهر رسیدید به هیچ عنوان نمی توانید در مترو، تراموا، اتوبوس و غیره کرایه خود را با پول نقد پرداخت کنید. قیمت استانبول کارت به طور کلی 10 لیر در نظر گرفته شده و شما بعد از خرید آن به راحتی می توانید به میزان دلخواه 5 لیر، 10 لیر و یا 20 لیر این کارت را شارژ کنید.

قیمت استانبول کارت چقدر است؟

همانطور که می بینید با خرید این یک کارت گردشگری می توانید در هزینه های کاهش چشم گیری را به وجود آورید، هزینه ای که باید برای خرید کارت گردشگری استانبول بپردازید برابر با 6 لیرتریکه است و گفتنی است که بگوییم هیچ شارژی در این کارت وجود ندارد، این به معنای آن است که پس از خرید لازمه تا به میزان احتیاج کارت را شارژ کنید.

مبلغ کرایه ها با استانبول کارت

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره نمودیم هدف ما از معرفی استانبول کارت کم کردن هزینه های رفت و آمد در این شهر است. اما سوال اینجاست که این کاهش هزینه ها چطور اتفاق می افتند؟ وقتی شما برای بار اول از استانبول کارت خود استفاده می کنید بطور معمول مبلغ 6/2 لیر از شارژ کارت کم می شود. اما اگر در طول دو ساعت بتوانید چند بار دیگر هم از کارت بهره ببرید، هزینه های شما بصورت پلکانی کاهش پیدا می نمایند.

به طور مثال برای بار دوم اگر از کارت خود در تراموا، اتوبوس، متر و غیره بهره ببرید 85/1 لیر از شارژ کارت شما کسر میشود و اگر در همین بازه زمانی برای دفعه سوم از این کارت بهره ببرید 4/1 لیر از این کارت کم می شود. در مرتبه های چهارم، پنجم و ششم کمتر از یک لیر از شارژ این کارت کسر شده و اینگونه هزینه ها پلکانی کنترل می شوند.

روش های شارژ کردن استانبول کارت

  • شارژ کارت گردشگری استانبول به وسیله دستگاه های ATM

یکی از راه های شارژ کارت گردشگری استفاده از دستگاه های ATM است. شما می توانید به راحتی در داخل ایستگاه های مترو اتوبوس به وسیله این دستگاه ها اقدام به شارژ کارت گردشگری استانبول خود بنمایید. اما چطور؟ در ابتدا شما می بایست که کارت گردشگری استانبول خود را در محل شیشه ای دستگاه (که تصویر کارت را هم کشیده است) قرار دهید. برای شارژ می توانید به میزان ای که می خواهید اسکناس درون دستگاه قرار دهید و اجازه شمارش و شارژ کارت که به صورت اتوماتیک پس از گذاشتن اسکناس ها انجام می شود را مشاهده کنید.

نکته ای که حتما باید به آن توجه کنید، این است که اسکناس ها سالم و بدون هیچ گونه تاخوردگی و الزامالیر ترکیه باشند.

  • شارژ کارت گردشگری استانبول در دکه های مترو و روزنامه فروشی

یکی دیگر از روش هایی خرید این کارت گردشگری، این است که نزد دکه های روزنامه فروشی یا آن هایی که در مترو و اتوبوس هستند بروید و اقدام به خرید کارت گردشگری استانبول بنمایید. برای خرید یا شارژ هم هیچ فرایند سختی را پیش رو ندارید، به راحتی با پرداخت لیر ترکیه می توانید کارتان را انجام دهید.

آیا امکان شارژ کارت گردشگری استانبول به صورت آنلاین هست؟

بله؛ اگر هم تمایل داشتید که به صورت اینترنتی اقدام به خرید کارت گردشگری بنمایید می توانید به سایت فروش آنلاین کارت گردشگری استانبول istanbultouristpass.com بروید.

نحوه تهیه کارت گردشگری هم به این صورت است که پس از سرانجام فرآیند خرید در وب سایت، یک ایمیل به خریدار ارسال می شود، که در آن لینک و کد جهت فعالسازی کارت قرار گرفته است.

با کارت گردشگری استانبول از کدام وسایل نقلیه می توان استفاده کرد؟

به منظور رفاه حال مسافران، تمامی وسایل نقلیه عمومی در استانبول شرایط استفاده از کارت گردشگری استانبول را دارند. از جمله این وسایل می توان به مترو، تراموا، متروباس، اتوبوس، قایق، تی سی دی دی، هاواتاش (یا هاواباس که اتوبوس فرودگاهی است) و انواع قایق های کروز (شامل توریل و دنتور) اشاره نمود.

هزینه با استانبول کارت

شما برای گشت و گذار در شهر استانبول به راهنما احتیاجی ندارید و خودتان به راحتی می توانید از دیدنی های زیبای این شهر لذت ببرید. البته شرط اصلی این است که توانایی استفاده از نقشه مترو و سایر وسایل نقلیه را داشته باشید و نکات لازم را بدانید. در گام اول کافی است که تمام نقاطی که تصمیم دارید در استانبول به آنها سر بزنید را شناسایی کنید و از روی نقشه یا گوگل مپ نحوه دسترسی به این مکان ها را چک کنید.

یکی از برترین انتخاب هایی که می توانید داشته باشید تا سریع و بی دردسر به مکان مورد نظر خود برسید، استفاده از مترو است. توصیه می کنیم قبل از هر کاری یک نقشه مترو از شهر استانبول را تهیه کنید یا برنامه آن را بر روی گوشی خود داشته باشید. بعد از معین کردن مکان مورد نظر و راستا دسترسی آن، با مترو با استفاده از استانبول کارت به راحتی می توانید گشت و گذار مجذوب کننده خود در این شهر را شروع کنید.

وسایل نقلیه قابل استفاده با استانبول کارت

در استانبول تقریباً تمام وسایل نقلیه استانبول کارت شما را قبول می نمایند. شما با این کارت می توانید از مترو باس، مترو، تراموا، اتوبوس، تی سی دی دی، قایق، هاواتاش یا همان هاواباس که اتوبوسی مخصوص فرودگاه است و البته تمامی قایق های کروز که شامل قایق توریل و قایق دنتور می شوند، به راحتی بهره ببرید.

استانبول کارت و سرانجام سفر

تمام سفر ها یک روز بالاخره تمام می شوند. بطور حتم یکی از سوال هایی که به فکر شما می رسد این است که بعد از تمام شدن سفر به استانبول مبلغ شارژی که در استانبول کارت شما به جای مانده چه می شود؟ ممکن است در استانبول کارت شما هیچ پولی باقی نماند، اما خب هزینه ای که برای خرید شارژ پرداخت نموده اید چه اتفاقی برایش می افتد؟ اگر احیاناً از افرادی هستید که به دلایل مختلف مانند تحصیل یا تجارت و یا حتی سرگرمی، زیاد به استانبول سفر می کنید بهتر است نگران این مورد نباشید. استانبول کارت شما حداقل تا دو سال آینده اعتبار دارد و شما می توانید از این کارت به راحتی در سفرهای بعدی خود بهره ببرید. پیشنهاد دیگر ما این است که این کارت را به اقوام، خویشان و یا دوستان خود بدهید که در سفر استانبول از آن بدون دردسر استفاده نمایند.

  • اکبیل را می شناسید؟

یکی دیگر از کارت هایی که در شهر استانبول مورد استفاده بوده است، اکبیل کارت است. تا سال 2009 در این شهر به جای استفاده از استانبول کارت، از اکبیل کارت استفاده می کردند. البته هنوز هم در بعضی موارد، افراد می توانند از همین کارت به جای استانبول کارت استفاده نمایند اما به میزان استانبول کارت عمومیت ندارد.

  • بلوکارت

کارت اعتباری دیگری که شما می توانید در استانبول از آن بهره ببرید کارت آبی یا بلوکارت می باشد. بهتر است بدانید که مدت زمان اعتبار این کارت 30 روز الی 180 روز است. اما مشکل اصلی اینجاست که این کارت، یک کارت شخصی بوده و تنها یک نفر میتواند از آن استفاده کند. اگر تصمیم شما اقامت طولانی مدت در شهر استانبول است، پیشنهاد می کنیم حتماً از بلوکارت به جای استانبول کارت یا در کنار آن، بهره ببرید. البته قیمتی که برای بلوکارت در نظر گرفته شده است اندازهی از 200 لیر بیشتر است.

حمل و نقل عمومی استانبول

تو این قسمت نکاتی را به شما خواهیم گفت تا با ساعات و قوانین حمل و نقل عمومی در شهر استانبول بیشتر آشنا شوید. در شهر استانبول مترو بین ساعت های 6 صبح تا 12 شب فعالیت می نماید، شبانه روزی نیست اما در کنار آن متروباس در این شهر بصورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی است. در کنار این ها مارماری مانند مترو بین ساعت های 6 صبح تا 12 شب حمل و نقل مسافران را انجام می دهد. شاید ندانید که مارماری یا مارمارای یک نوع قطار زیرزمینی و کابلی است که در کنار مترو و متروبوس، برای جا به جا کردن افراد در شهر استانبول خدمت رسانی می نماید.

برای تمام این وسایل می توانید از استانبول کارت بهره ببرید. وسیله دیگری که برای حمل و نقل در شهر استانبول استفاده می شود متروباس است. اگر تصمیم داشتید برای جابجا شدن در سطح شهر از متروباس بهره ببرید از قلم نیاندازید که هنگام خارج شدن حتماً استانبول کارت خود را در ایستگاه بزنید. اگر فراموش کردید کارت را در ایستگاه بزنید باید بدانید که کاهش هزینه ها شامل شما نخواهند شد. در راستاهای آبی نیز وسایل حمل و نقل فری شما را به مقصد مورد نظر می رسانند. فری در اصل همان وسیله نقلیه اتوبوس دریایی است، که هزینه کرایه این آن کمتر از 3 لیر محاسبه می شود.

تجربه یک سفر ارزان با استانبول کارت

نکته جالب اینجاست که بدانید کم کردن هزینه های سفر استانبول شما، تنها به استفاده از استانبول کارت بستگی ندارد. شما با مدیریت کردن هزینه های سفر خود به راحتی می توانید در تمام مراحل کاهش چشمگیری را اعمال کنید. به طور مثال در مواقعی از سال برای سفر اقدام کنید که میزان مسافرت به شهر استانبول کم است. این کار باعث می شود که هم در قیمت بلیط و هم در قیمت هتل و البته سایر هزینه ها، بیشترین صرفه جویی را داشته باشید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم مواقعی از سال که مراکز خرید و برندهای مختلف در شهر استانبول اجناس خود را حراج می نمایند و یا با اعمال تخفیف های زیادی بر روی آنها اجناس خود را عرضه مینمایند ، شناسایی نموده و در آن مواقع اقدام به سفر کنید. بعلاوه می توانید رستوران هایی را پیدا کنید که غذاهایی با کیفیت اما مالی تر به شما ارائه می دهند. در هر حال برای کاهش هزینه ها در کنار استفاده از استانبول کارت موارد زیادی وجود دارند که وقتی برای یک بار به شهر استانبول سفر کردید، بطور حتم با تمام این راه ها آشنا خواهید شد.

پس از خواندن این متن در صورتی که پیشنهاد یا تجربه ای برای خرید کارت گردشگری استانبول داشتید با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1802

به "تور استانبول ارزان: استانبول کارت چیست؟ چطور هزینه های ما را کاهش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: استانبول کارت چیست؟ چطور هزینه های ما را کاهش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید