ادامه پروسه جذب مربی خارجی برای تیم ملی شطرنج مردان

به گزارش فروش برتر، به گزارش خبرنگاران، جذب مربی از جمله پروسه های چندماهه در فدراسیون شطرنج است که هنوز به نتیجه نرسیده و با توجه به فرایند طی شده احتمالا کش و قوس آن تا اواخر سال جاری یا حتی سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

ادامه پروسه جذب مربی خارجی برای تیم ملی شطرنج مردان

این پروسه از آنجایی در فدراسیون شطرنج ایران آغاز شد که ایوان سوکولوف هلندی مردادماه گذشته به دلیل انعقاد قرارداد تمام وقت با فدراسیون امارات ادامه همکاری با ایرانی ها را منتفی شده گفت.

بدین ترتیب فدراسیون شطرنج برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی دست به کار شد. وانگ هائو چینی یکی از آنها بود اما نتیجه مذاکره با او به دلیل مشغله های کاری که داشت به نتیجه نرسید. از میان دیگر گزینه ها هم مذاکره با پیتر لکو امیدوارانه پیش رفت اما در نهایت به طور کامل منتفی شد.

قصد و نیت فدراسیون شطرنج مبی بر آغاز همکاری با این مربی مجارستانی از ابتدای سال میلادی جاری و به صورت یک هفته در هر ماه بود. برای 12 هفته موردنظر هم 50 هزار یورو به پیتر لکو پیشنهاد شده بود. این مبلغ همراه با پرداخت هزینه کامل رفت و آمد و اقامت به او پیشنهاد شد اما در نهایت پیگیری های فدراسیون شطرنج به هیچ نتیجه ای نرسید و حضور این مربی مجارستانی در ایران منتفی شد.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: با وجود پیگیری های زیادی که انجام شد و استقبالی که پیتر لکو در آغاز مذاکرات داشت در نهایت حضور در ایران را منتفی گفت.

وی شرح داد: بر همین اساس فدراسیون شطرنج مذاکره با دیگر مربیان را آغاز کرده است. اینبار البته با گزینه های مربیگری از کشورهای روسیه و ارمنستان وارد مذاکره شده ایم. فعلا ابتدای راه هستیم و هیچ نتیجه ای قطعی و نهایی نیست.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد: تلاش مان این است طی دو ماه و نیم آینده و تا پیش از انتها سال جاری در مورد جذب مربی خارجی برای تیم ملی مردان به نتیجه برسیم. به خصوص که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این زمینه قول همکاری با ما داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 487

به "ادامه پروسه جذب مربی خارجی برای تیم ملی شطرنج مردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه پروسه جذب مربی خارجی برای تیم ملی شطرنج مردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید