آتش سوزی خارج از عرصه مجموعه میراث جهانی بازار تبریز بوده است

به گزارش فروش برتر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی عنوان کرد: آتش سوزی اتفاق افتاده در انبار غیرقانونی واقع در خانه قدیمی خارج از عرصه مجموعه میراث جهانی بازار تبریز بوده است.

آتش سوزی خارج از عرصه مجموعه میراث جهانی بازار تبریز بوده است

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ آنلاین تراکت از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اشاره به جزئیات این حادثه، گفت: حوالی ساعت 17:08 دقیقه عصر یکشنبه 27 بهمن سال 98 با گزارش وقوع آتش سوزی انبار در یک خانه قدیمی واقع در اطراف بازار سرپوشیده تبریز، تیم های عملیاتی ایستگاه های آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

آبدار اضافه نمود: آتش سوزی در طبقه سوم یک خانه قدیمی که به عنوان انبار مواد اشتعال زا و مواد اولیه فراوری کفش استفاده می شد، رخ داد و خوشبختانه با اقدام سریع آتش نشانان آتش مهار شد و به سایر ابنیه واقع در حریم مجموعه میراث جهانی بازار تبریز آسیبی وارد نشد.

او با بیان اینکه انبارهای غیرقانونی در خانه های قدیمی واقع در اطراف بازار سرپوشیده تبریز، تهدیدی بزرگ برای این اثر ثبت جهانی به حساب می آید، افزود: در یک دهه گذشته مکاتبات متعددی با ارگان ها و مراجع در مورد لزوم تخلیه انبارهای غیرقانونی اطراف بازار اجرا شده است که با توجه به تعدد این انبارها و امکان وقوع حریق، باید اقدامی جدی نسبت به تخلیه هرچه سریع تر آن ها از سوی مراجع ذی صلاح صورت گیرد تا شاهد اتفاقاتی ازاین دست نباشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 512

به "آتش سوزی خارج از عرصه مجموعه میراث جهانی بازار تبریز بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی خارج از عرصه مجموعه میراث جهانی بازار تبریز بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید