7 علت مهم برای سفر کردن کدامند؟

به گزارش فروش برتر، دنیا جای بزرگی است و شما هنوز خیلی از نقاط آن را ندیده اید، اما هنوز در خصوص مسافرت رفتن تردید دارید؟

7 علت مهم برای سفر کردن کدامند؟

از مسافرت های کوتاه مدت خسته شده اید؟ هوس نموده اید که به جای سفرهای یک هفته ای به اینجا و آنجا، یک سفر درست و حسابی جانانه بروید؟ اگر برای این که به خودتان تکانی بدهید و یک سفر دور دنیا برای خودتان بیندیشید احتیاج به انگیزه دارید، شاید این دلایل بتوانند شما را قانع نمایند.

1. وقفه یک ساله

حالا که مدرسه را تمام کردید، وقت آن شده است که ببینید دنیا چه چیزی می تواند به شما بیاموزد. شاید سال جاری بتوانید بفهمید می خواهید در دانشگاه چکار کنید یا اینکه بتوانید دبیرستان را فراموش کنید. شاید کارهای داوطلبانه (صرف نظر از نوع کاری که انجام می دهید) برترین آموزش برای شما باشد.

مقصد: استرالیا و نیوزیلند پرطرفدارترین مکان هایی هستند که اروپایی ها برای مسافرت انتخاب می نمایند، هرچند بعضی از ماجراجویان آفریقای جنوبی را انتخاب می نمایند.

2. استراحت

خیلی از کسانی که قلب شان شکسته، به جای آنکه به کنج عزلت پناه ببرند، به جاده ها می زنند تا مرهمی برای دل های شکسته خودشان پیدا نمایند و اصلا وقتی که این فرصت برای آن ها وجود دارد که با شخص دیگری آشنا شوند، چرا نباید این کار را بنمایند (و یه کارت پستال برای نامزد قبلی خود نفرستند)؟ بخورید، دعا کنید، و عشق بورزید. مطمئن باشید که یک خاویر باردم منتظر شما است که رابطه بد قبلی را فراموش کنید و عشق جدیدی در سفر پیدا کند.

مقصد: شور و نشاطی که در ریو دو ژانیرو دیده می گردد، می تواند به شما یاری کند که احساسات خودتان را بروز بدهید؛ اما پاریس خاطرات عاشقانه قدیمی را جلوی چشمان تان ظاهر خواهد نمود.

3. بحران میانسالی

هیچ چیزی مانند این نیست که وارد فرهنگ دیگری شوید تا کاری را بکنید که در تمام زندگی به آن فکر می کردید - بعلاوه، چیزی که در ازای انجام این کار عاید شما می گردد بیشتر از خرید یک ماشین اسپورت است. مسافرت کردن به غیر از این که علاقه های قدیمی شما را برمی انگیزاند، باعث می گردد با افرادی دیدار کنید که اعتقادات شما را به چالش می کشند یا این که حقایق مهم زندگی را برای شما فاش می نماید.

مقصدها: به یک مسافرت جاده ای به جهت تاریخی 66 ایالات متحده بروید یا برای خلوت نشینی با بودایی ها به گوا سفر کنید.

4. اخراج از کار

در پی جایی بگردید تا بتوانید با هزینه کمتر، لذت بیشتری از زندگی ببرید. چه کسی می داند؟ شاید در آینده بتوانید به عنوان مشاور به همراه یک قایق بادبانی سفر کنید.

مقصد: کوشش کنید جایی که انتخاب می کنید تا حد ممکن دور از هیاهوی ادارات باشد. سعی کنید به مکانی متروکه در ماداگاسکار بروید یا زمانی را در قبیله ای در پاپوآ گینه نو بگذرانید.

5. بازنشستگی

مسافران زیادی هستند که تصمیم گرفته اند از نوه های خود دل بنمایند و مهاجرت نمایند. از همه مهم تر این که آن ها به مقدار کافی مراقب بچه های خود بوده اند و حالا، لیاقت کمی استراحت را دارند. فرصت خیلی خوبی است که از همه چیزهایی که یک عمر برای به دست آوردن شان زحمت کشیده اید، لذت ببرید.

مقصد: مقامات استرالیایی از بازنشسته ها می خواهند که به آلیس اسپرینگ یا استرالیای مرکزی (به انگلیسی: Central Australia یا Alice Springs) سفر نمایند تا از صحراهای دورافتاده آن جا بازدید نمایند.

6. همدردی

چند لحظه فقط به این فکر کنید که چگونه می توانید جاهایی که در آن ها اقامت داشته اید را واقعا در فکر خودتان نگه دارید. سیل های اخیر در برزیل و یا بحران مالی یونان فرقی با هم ندارند، اگر در زمان وقوع حادثه در آن جا بودید این بلایا به نظر شما واقعی تر هم خواهند رسید. می توانید از بودن در کنار آن ها درس های زیادی درباره انعطاف پذیری و روحیه انسان دوستی، صرف نظر از ملیت انسان ها، بیاموزید.

مقصد: نمی گوییم که بروید و از سایت های فاجعه بار بازدید کنید، بلکه حتی مناطقی در کوئینزلند هم که تحت تاثیر سیل قرار نگرفته اند، زندگی شان با مشکل روبرو شده است. مشارکت داوطلبانه با یک سازمان غیردولتی راه خوبی برای یاری به آن هاست. نمونه هایی از این کارها را می توانید در هائیتی مشاهده کنید.

7. فقط سفر کنید، همین

آیا واقعا برای مسافرت، به یک علت موجه احتیاج دارید؟ این علت موجه می تواند همین باشد که شما همواره می خواستید جزایر یونان را ببینید و یا این که می خواهید از یوم چا در هنگ کنگ لذت ببرید یا هر چیزی که اشتیاق شما را به سفر افزایش می دهد. این علت هر چیزی که باشد، شما هرگز از رزرو یک بلیط برای مسافرت دور دنیا پشیمان نخواهید شد. الهام گرفتن، فرار کردن و یا فقط سرگرم شدن، به هر علتی که سفر کنید بدون شکل از هر چیزی که در سفر در خصوص دنیا و خودتان کشف می کنید، شگفت زده خواهید شد.

مقصدها: دنیا، صدف شما است - کره دنیا را بچرخانید و روی یک جای آن انگشت بگذارید. یا این که راهنماهای آنلاین را بخوانید و ببینید که چه چیزی می تواند در شما اشتیاق مسافرت ایجاد کند.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1767

به "7 علت مهم برای سفر کردن کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 علت مهم برای سفر کردن کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید