58 اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز ارسال شد

به گزارش فروش برتر، دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار ، 58 اثر شامل 48 اثر داخلی و 10 اثر خارجی به دبیرخانه شانزدهمین دوره این جشنواره رسید.

58 اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز ارسال شد

به گزارش خبرنگاران، هیوا حاج محمدی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: اثرهای ارسال شده به دبیرخانه شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز نسبت به سال های قبل دارای محتوای خوب است و اثرهای مختلفی را هم از چندین کشور خارجی دریافت کردیم.

وی بابیان اینکه بعد از اتمام مهلت ارسال آثار، 58 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است، مطرح نمود: 48 اثر از آثار رسیده از استان های کشور و 10 اثر دیگر نیز از کشورهای خارجی به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز، به کشورهای شرکت کننده در این جشنواره اشاره نمود و اضافه نمود: این اثرها از کشورهای ترکیه (استانبول، دیاربکر)، سوئد، سوریه و از شهرهای اقلیم کردستان عراق به دبیرخانه شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز ارسال شده است.

حاجی محمدی ذکر کرد: اثرات داخلی هم از استان های خراسان شمالی، تهران، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی و کردستان به دبیرخانه این دوره از جشنواره رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این اثرها بعد از بازبینی فیلم مستقیم وارد جشنواره می شوند، مطرح نمود: این اثرها توسط 5 نفر داور بازبینی می گردد و در صورت تائید در جشنواره حضور خواهند یافت.

دبیر شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز، گفت: این جشنواره در نیمه دوم آذرماه امسال در سقز برگزار می گردد و آماده سازی های لازم برای برگزاری خوب این جشنواره در حال اجرا است.

حاج محمدی در ادامه به اماده سازی پروژه پلاتوی نمایش سقز اشاره نمود و گفت: ساختمان پلاتوی نمایش در محوطه مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی سقز با 250 مترمربع زیربنا احداث می گردد و شامل سالن نمایش، اتاق گریم، اتاق فرمان انبار و سایر بخش ها می گردد و به بهترین تجهیزات روز شامل سیستم های صوتی و نور مجهز خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز بر ضرورت تکمیل ساختمان پلاتوی نمایش برای جشنواره تئاتر کردی سقز تأکید کرد و گفت: با وعده های مسئولان استانی عملیات ساخت پلاتو تا شروع جشنواره که 19 آذرماه برگزار می گردد سرانجام می یابد و امیدواریم تا موقع مقرر به بهره برداری برسد.

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز، این جشنواره را برند شهرستان سقز برشمرد و اظهار امیدواری کرد با اجرای متفاوت و بهتر این جشنواره نسبت به سال های آینده، صندلی ویژه آن را حفظ کنیم.

حاج محمدی بابیان اینکه همه هنرمندان شاخص تئاتر سقز در راستای اجرای موفقیت آمیز شانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز همدل و همکار هستند، تأکید کرد: امسال شاهد برگزاری باشکوه این جشنواره در شهرستان سقز هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 264

به "58 اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "58 اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید