300 میلیارد ریال برای تاسیسات گردشگری آذربایجان غربی اختصاص یافت

به گزارش فروش برتر، به گزارش خبرنگاران، جلیل جباری دوشنبه شب در آیین بهره برداری از کمپینگ گردشگری سلامت کوه سیر ارومیه با بیان اینکه در سالجاری دولت توجه ویژه ای به گردشگری دارد اضافه کرد: در این راستا 50 میلیارد ریال اعتبار برای آذربایجان غربی مصوب شده و ایجاد کمپینگ در شهرهای دیگر استان در ردیف برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته است.

300 میلیارد ریال برای تاسیسات گردشگری آذربایجان غربی اختصاص یافت

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا تابستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بخش گردشگری در اقتصاد استان، برای کمپینگ های استان دو میلیارد ریال اعتبار و برای ایجاد زیر ساخت ها نیز سه میلیارد ریال و برای انجام مطالعات در این زمینه نیز 400 میلیون ریال اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی همچنین گفت: هم اکنون در حوزه سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان 30 مورد موافقت نامه داریم که از این تعداد شش مورد مجوز احداث تاسیسات دریافت نموده اند که این امر بیانگر شروع روندی پویا در بخش گردشگری استان و جذب رضایت گردشگران است.

وی با انتقاد از بروکراسی پیچیده اداری در بعضی از بخش ها در راستای حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری در استان گفت: هم اکنون در بخش استعلام از دستگاه های اجرایی درباره زیرساخت ها دچار بعضی مسائلی هستیم که گسترش تعامل می تواند گامی مهم در برطرف این مسائل باشد.

جباری بر ضرورت همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی برای پیشبرد اهداف این بخش تاکید نمود و اضافه کرد: برای توسعه و رونق صنعت گردشگری نیازمند همکاری، مشارکت و تعامل سازنده تمامی دستگاه های اجرایی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی عنوان نمود: کم بودن میزان اعتبارت استان در بخش ایجاد زیرساخت های گردشگری و سرمایه گذاری در این زمینه نیز از مسائلی است که در کوشش برای برطرف آن هستیم چرا که اعتبارات این استان در مقایسه با سایر استان ها رقم ناچیزی است.

در ادامه این مراسم که در کوه سیر ارومیه با حضور مسئولان آذربایجان غربی و نیز کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار گردید، کمپینگ گردشگری سلامت کوه سیر افتتاح شد.

این کمپینگ در زمینی به مساحت چهار هزار و 500 متر مربع و با اعتبار سه هزار و 500 میلیون ریال راه اندازی شده است.

محوطه سازی، سکوبندی، نصب روشنایی در منطقه، کانال کشی، تعریض و ایجاد بعضی زیرساخت های لازم گردشگری در منطقه کوه سیر به همراه 600 متر مربع پارکینگ از اقداماتی بوده که در این راستا اجرا شده است.

شهرستان ارومیه دارای دو کمپینگ گردشگری در منطقه تفریحی و گردشگری چی چست و کوه سیر است که هر سال در ایام مختلف پذیرای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

آذربایجان غربی با دارا بودن بیش از یک هزار و 400 اثر ثبت شده ملی یکی از استان های مهم در زمینه گردشگری به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 471

به "300 میلیارد ریال برای تاسیسات گردشگری آذربایجان غربی اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 میلیارد ریال برای تاسیسات گردشگری آذربایجان غربی اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید