قیمت خرید یا اجاره آپارتمان در شهرک آزادی چقدر است؟

به گزارش فروش برتر، تهران علاوه بر محله های کوچک و عظیم مختلف، شهرک های متعددی هم دارد. این شهرک ها با کیفیت و بافت گوناگون در همه مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب پایتخت پخش شده اند. به همین دلیل افرادی که تمایل دارند سکونت در شهرک را تجربه نمایند، می توانند متناسب با بودجه خود یکی از شهرک های پایتخت را برای زندگی انتخاب نمایند. ازشهرک هایی که در سمت غرب تهران واقع شده اند، می توان شهرک اکباتان، شهرک چیتگر، شهرک غزالی، شهرک شهرداری و شهرک آزادی را نام برد. شهرک آزادی نسبت به سایر شهرک های غرب بافت ساده تر و جمعیت کمتری دارد. این موضوع باعث سکوت بیشتر در محله های این شهرک و خلوتی منطقه شده است. در این مطلب علاوه بر آنالیز امکانات رفاهی این شهرک برای سکونت قیمت خرید، رهن یا اجاره واحدهای مسکونی در شهرک آزادی را با هم مقایسه خواهیم کرد. بنابراین در صورتی که شما هم قصد سکونت در این شهرک را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

قیمت خرید یا اجاره آپارتمان در شهرک آزادی چقدر است؟

جهت دریافت خدمات میز و صندلی آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

موقعیت جغرافیایی شهرک آزادی

این شهرک در شمال غربی منطقه 21 تهران و در همسایگی استان البزر واقع شده است. شهرک آزادی را می توان غربی ترین منطقه مسکونی پایتخت به شمار آورد. به عبارت دیگر می توان گفت شهرک آزادی در حومه تهران قرار گرفته است. بنابراین نزدیک ترین منطقه مسکونی به شهرک های صنعتی اطراف تهران محسوب می گردد. منطقه شهرک آزادی در امتداد و جنوب منطقه 22 تهران یعنی جنوب اتوبان تهران-کرج ساخته شده است. شهرک آزادی از شرق به رودخانه کن، ازغرب به بزرگراه آزادگان، از شمال به آزادراه شهید فهمیده و از جنوب به بزرگراه لشگری منتهی می گردد.

درمجموع می توان گفت که این شهرک به دلیل قرارگیری در حومه شهر نسبت به مرکز تهران از امکانات شهری کمتری برخوردار است. در ادامه امکانات رفاهی شهرک و مسائلی که ساکنان منطقه با آن ها دست و پنجه نرم می نمایند را آنالیز خواهیم کرد.

آنالیز دغدغه ها و شرایط رفاهی شهرک آزادی

میزان آلودگی صوتی

متاسفانه شهرک آزادی مانند جزیره ای دور افتاده بین شهرک های صنعتی گیر افتاده است. این شهرک مسکونی به دلیل مجاورت با شهرک های صنعتی مسائل مختلفی دارد. از مهم ترین آن ها می توان به آلودگی صوتی بسیار زیاد پیرامون شهرک اشاره نمود. صدای غیرقابل تحمل دستگاه های صنعتی که اغلب از سمت شهرک های صنعتی به گوش می رسد، باعث شده ساکنان این شهرک از حق طبیعی خود یعنی آرامش محروم باشند. علاوه بر صدای بسیار بلند کارخانه های حوالی شهرک آزادی، صدای کرنماینده خودروهای سنگین که به طور دائم در حال رفت و آمد به این منطقه صنعتی هستند، از سوی دیگر آرامش را از ساکنان گرفته است. بدتر آن که تردد خودروهای سنگین در طول شب بیشتر از ساعات روز است و این موضوع بر استراحت و آسایش ساکنان شهرک آزادی تاثیر مستقیم گذاشته است.

میزان آلودگی محیطی

شلوغی و صداهای گوش خراش فقط بخشی از نارضایتی ساکنان شهرک آزادی است. چراکه کارخانه های شهرک های صنعتی علاوه بر صدا، آلودگی محیطی قابل توجهی هم به همراه دارند. میزان آلاینده های هوا ناشی از فعالیت مداوم کارخانه ها در این منطقه به طرز خطرناکی بالا است. علاوه براین زباله های صنعتی در اطراف شهرک های صنعتی و کارخانه های این ناحیه به شدت باعث آلودگی محیط زیست شده اند. این موضوع می تواند روی سلامت جسم، تنفس و بهداشت اهالی شهرک آزادی تاثیرات منفی جبران نا پذیری داشته باشد.

امنیت

به دلیل عبور اتوبان تهران-کرج از کنار این شهرک، رفت و آمد افراد غیر ساکن به این محله بسیار زیاد است. این موضوع باعث کاهش احساس امنیت ساکنان در منطقه شده است. از طرفی عدم وجود پاسگاه، نیروی انتظامی و حراست برای تامین امنیت شهرک آزادی به این ناامنی بیش از پیش دامن زده است.

وسایل حمل و نقل عمومی

نزدیک ترین ایستگاه مترو به این منطقه، ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی است؛ اما ساکنان محله برای دسترسی به مترو باید از گذرگاه نیمه تاریک و ناامنی که زیر بزرگراه تهران-کرج قرار گرفته است عبور نمایند. با وجود درخواست ساکنان برای نصب پل هوایی، همچنان تردد برای ساکنان برای استفاده از مترو از همین زیرگذر است. علاوه براین شرایط اتوبوس ها نیز چنگی به دل نمی زد. تاخیر در حرکت یا ورود به ایستگاه، فرسودگی و عدم ایمنی اتوبوس های شهرک آزادی باعث شده این منطقه از نظر حمل و نقل عمومی هم با مسائل زیادی روبرو گردد.

بوستان و فضای سبز

در حاشیه شهرک آزادی روبه روی ورزشگاه ورزشی آزادی فضای سبزی طبیعی زیبایی وجود دارد. این فضای سبز تنها پوشش گیاهی منطقه شهرک آزادی محسوب می گردد؛ اما نمی توان آن را به عنوان بوستانیا فضای سبز منطقه در نظر گرفت. چرا که فاقد امکاناتی نظیر روشنایی، مبلمان شهری، سرویس بهداشتی، آب خوری، راستا پیاده روی و… است. این فضای سبز به حالت طبیعی رشد نموده و رها شده است. برخلاف وعده های شهرداری، تا به امروز هیچ اقدامی برای تبدیل این فضا به بوستان منطقه شهرک آزادی انجام نگرفته است.

امکانات درمانی و پزشکی

در شهرک آزادی خبری از درمانگاه یا بیمارستان نیست. این موضوع به طور جدی باعث نگرانی ساکنان شده است. چرا که در صورت بروز حادثه برای هریک از ساکنان شهرک، دسترسی به مراکز درمانی بسیار سخت خواهد شد.

مراکز خرید

شهرک آزادی از نظر مرکز خرید، پاساژ و مجتمع های تجاری هم شرایط نامناسبی دارد؛ اما نسبت به سایر امکانات از نظر وجود فروشگاه های مختلف در شرایط بهتری به سر می برد. به طوری که ساکنان برای تامین نیازهای روزانه خود محدودیتی ندارند.

امکانات تفریحی

شهرک آزادی هیچ باشگاه، سالن ورزشی، استخر، سینما، تئاتر و… ندارد. به همین دلیل ساکنان اغلب برای اوقات فراغت خود نمی توانند برنامه خاصی داشته باشند. این موضوع هم برخلاف وعده های شهرداری همچنان یکی از مسائل ساکنان شهرک محسوب می گردد. افرادی که در این شهرک سکونت دارند، برای استفاده از امکانات ورزشی و آموزشی حرفه ای باید به محله های اطراف مراجعه نمایند.

درمجموع باید گفت شهرک آزادی نه تنها از نظر امکانات رفاهی شرایط مناسبی ندارد، بلکه نسبت به حد میانگین هم شرایط پایین تری دارد. به طوری که در آمار امکانات رفاهی مناطق غرب تهران رتبه آخر را کسب نموده است؛ با وجود این قیمت خانه های منطقه شهرک آزادی خیلی هم ارزان یا پایین نیست. در ادامه قیمت رهن، اجاره یا خرید بعضی واحدهای مسکونی شهرک آزادی را آنالیز می کنیم.

قیمت رهن، اجاره و خرید خانه در شهرک آزادی

برخلاف محله و مسائل متعددی که باعث دردسرهای مختلف برای ساکنان شده است، خانه های این منطقه کیفیت معقولی داشته و از همه امکانات نظیر آب، برق، گاز، تلفن و… بهره مند هستند. قیمت خانه های مختلف با متراژهای گوناگون این منطقه به توضیح زیر اعلام شده است:

خانه های زیر 100 متر

پیدا کردن خانه ای با این متراژ در شهرک آزادی کار سختی نیست؛ چرا که بسیاری از خانه ها متراژی در همین حدود دارند. در حال حاضر قیمت یک خانه 51 متری با حدود 5 سال قدمت با یک اتاق خواب، پارکینگ و انباری، البته بدون آسانسور در حدود 510 میلیون تومان است. به منظور رهن یا اجاره هم یک خانه 7 ساله با متراژ 64 متر در این شهرک با یک اتاق خواب و پارکینگ، بدون انباری و آسانسور در طبقه سوم با قیمت ودیعه 35 میلیون تومان و اجاره ماهانه یک میلیون تومان آماده واگذاری است. در متراژهای بالاتر هم یک خانه 70 متری 8 ساله با یک اتاق خواب و پارکینگ بدون آسانسور در طبقه دوم با قیمت 90 میلیون برای رهن کامل آگهی شده است. همچنین یک خانه 80 متری 4 ساله در طبقه سوم با دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور، دارای پیش پرداخت 60 میلیون تومان و اجاره ماهانه یک میلیون و 300 هزار تومان است.

خانه های بین 100 الی 200 متر

به طورکلی می توان گفت خانه های شهرک آزادی در بالاترین متراژ به 150 متر می رسند؛ بنابراین احتمال اینکه بتوانید در این شهرک خانه ای با متراژ حدود 200 متر پیدا کنید، بسیار کم خواهد بود. برای اجاره یک خانه 100 متری 5 ساله در شهرک آزادی با دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور در طبقه آخر ساختمانی 3 طبقه باید مبلغ 90 میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهانه یک میلیون و 300 هزار تومان پرداخت کنید. در صورتی که با همین متراژ دنبال خانه ای برای رهن هستید، یک واحد 100 متری دو خوابه در طبقه دوم دارای پارکینگ بدون انباری و آسانسور در ساختمانی چهار طبقه، قیمتی برابر با 140 میلیون تومان برای رهن کامل دارد. همچنین یک خانه 130 متری در شهرک آزادی4 ساله با سه اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور در طبقه آخر ساختمانی سه طبقه با قیمتی برابر با 150 میلیون برای ودیعه و اجاره ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان آگهی شده است. علاوه بر این یک خانه 140 متری 2 ساله در این منطقه، دارای همه امکانات، چون پارکینگ، انباری و آسانسور به همراه دو اتاق خواب با قیمت 70 میلیون تومان برای ودیعه و اجاره ماهانه 2 میلیون تومان آماده واگذاری است.

با توجه به موارد گفته شده در صورتی که ساکنان بتوانند نسبت به دریافت تسهیلات، تجهیزات و امکانات بیشتر برای شهرک آزادی اقداماتی انجام دهند، می توان این منطقه را محله ای مناسب برای سکونت در نظر گرفت. در مجموع می توان گفت شهرک آزادی منطقه ای با امکان رشد و توسعه بسیار زیاد است. این شهرک همچنین محله ای مناسب برای سکونت افرادی است که در کارخانه ها و شهرک های صنعتی پیرامون این شهرک شاغل هستند. بنابراین در صورتی که قصد خرید، رهن یا اجاره آپارتمان در شهرک آزادی را دارید، با در نظر دریافت بودجه خود می توانید بین گزینه های مختلف با متراژها و امکانات متفاوت در شهرک آزادی به راحتی گزینه های مناسبی برای خود پیدا کنید.

این مقاله از خبرنگارن مورد پسند شما بود؟

منبع: هومینگ
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 750

به "قیمت خرید یا اجاره آپارتمان در شهرک آزادی چقدر است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "قیمت خرید یا اجاره آپارتمان در شهرک آزادی چقدر است؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خرید یا اجاره آپارتمان در شهرک آزادی چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید