209 کرونایی در ساوه و زرندیه بهبود یافتند، تا دو هفته دیگر در خانه بمانید

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران/مرکزی سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در ساوه و زرندیه تا به امروز 209 نفر بهبود یافته اند که نزدیک به 70 درصد کل بیماران را تشکیل می دهد و نشانگر مراقبت خوب و شرایط استاندارد مهیا شده برای درمان بیماران است.

209 کرونایی در ساوه و زرندیه بهبود یافتند، تا دو هفته دیگر در خانه بمانید

جهت دریافت خدمات آلاچیق در حیاط منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

دکتر مهدی مصری امروز سه شنبه 20 اسفندماه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به رشد آمار مبتلایان به کرونا در ساوه و زرندیه، اظهار کرد: با توجه به رفتار ناشناخته ویروس کرونا پیش بینی می گردد همچنان شاهد پیک شیوع این بیماری ظرف دو یا سه هفته آینده باشیم.

وی طولانی شدن رفتار ویروس کرونا را موجب تشدید بحران در جامعه دانست و توضیح داد: با وجود هشدارهای دانشکده علوم پزشکی ساوه اما مردم آن طور که باید و شاید این ویروس را جدی نگرفته اند و طبق شرایط اپیدمی رفتار این ویروس پیش بینی می گردد یک پیک طولانی در شیوع بیماری کووید 19 را ببینیم.

سرپرست علوم پزشکی ساوه یکی از مراکز آلودگی و شیوع بیماری را بیمارستان ها بیان نمود و اضافه نمود: یکی از اقداماتی که در راستای پیشگیری از شیوع کووید 19 انجام شده است کاهش بار مراکز درمانی شهید مدرس و شهید چمران ساوه است و انتظار ما از مردم این است که به بیمارستانهایی که برای درمان بیماران کرونایی تجهیز شده است مراجعه نداشته باشند.

وی غربالگری بیماران و انتقال آنان به یک مرکز نگهداری و نقاهتگاه را از دیگر اقدامات برای مدیریت مراجعه کنندگان و بهبودیافتگان بیان نمود و اضافه نمود: یک مرکز نقاهتگاهی در حال تجهیز است و ظرف چند روز آینده فعالیت خود را شروع خواهد نمود.

دکتر مصری اضافه نمود: نقاهتگاه اولیه با تجهیز 70 تخت بستری آماده سازی می گردد و در صورت احتیاج تا 150 تخت بستری برای ادامه دوره نقاهت بهبودیافتگان نسبی افزایش خواهد یافت تا از شیوع بیشتر بیماری و انتقال آلودگی به دیگران پیشگیری نموده و از بار مراجعات و بستری شدگان در بیمارستان ها نیز کاسته گردد.

وی از پیش بینی افزایش 60 تخت بستری دیگر در بیمارستان شهید مدرس ساوه در صورت احتمال افزایش مراجعین اطلاع داد و اضافه نمود: همچنین بخش های ویژه و اورژانس بیمارستان نیز با ظرفیت بیشتری تجهیز خواهد شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه مهمترین نگرانی متولیان حوزه سلامت را بی توجهی بخشی از جامعه نسبت به تردد در سطح شهر و خروج از منزل دانست و اضافه نمود: باید سازوکار مناسبی برای جلوگیری از تجمعات مردمی اتخاذ گردد.

وی به تامین اقلام بهداشتی شهروندان نیز اشاره نمود و اضافه نمود: با انتخاب 6 داروخانه در سطح شهر و الزام آنان به فعالیت شبانه روزی، به میزان لازم ژل ضدعفونی، الکل و ماسک به عنوان کالاهای بهداشتی برای کنترل بیماری در اختیار این داروخانه ها قرار گرفته و در بین مردم توزیع خواهد شد.

دکتر مصری بر حفاظت فردی کادر درمانی، پرستاری و امدادگران نیز تاکید نمود و اضافه نمود: کادر درمانی در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند و اقلام بهداشتی مورد احتیاج به اندازه کافی در اختیار آنان قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 523

به "209 کرونایی در ساوه و زرندیه بهبود یافتند، تا دو هفته دیگر در خانه بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "209 کرونایی در ساوه و زرندیه بهبود یافتند، تا دو هفته دیگر در خانه بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید