یک ادعای تبلیغاتی و گران برای خرید عینک ، کشف نو درباره لنزهای فیلتر کننده نور آبی

به گزارش فروش برتر، از آنجایی که جهان بیشتر به دستگاه های دیجیتال وابسته است، محبوبیت لنزهای مسدود نماینده نور آبی افزایش یافته است. این لنزها قرار است که از چشم ها در برابر اثرات مضر نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش روزمره محافظت نمایند.

یک ادعای تبلیغاتی و گران برای خرید عینک ، کشف نو درباره لنزهای فیلتر کننده نور آبی

به گزارش خبرنگاران، محققان مزایای احتمالی لنزهای فیلتر نماینده نور آبی را آنالیز کردند و پس از ارزیابی دقیق 17 کارآزمایی تصادفی سازی شده و کنترل شده، کارشناسان به نتایج شگفت انگیزی رسیدند.

به نظر می رسد، برخلاف بسیاری از ادعاهای تبلیغاتی، شواهد اندکی وجود دارد که نشان دهد لنزهای فیلتر نماینده نور آبی تسکین قابل توجهی را از فشار چشم که اغلب به استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش نسبت داده می گردد را ارائه می دهند.

این آنالیز که کارایی کوتاه مدت (از دو ساعت تا یک هفته استفاده این لنزها) را مورد ارزیابی قرار می دهد، هیچ شواهد قابل توجهی مبنی بر اینکه این لنزها تأثیر قابل توجهی بر کیفیت خواب دارند یا محافظت در برابر آسیب احتمالی شبکیه را ارائه می دهند، یافت نشد.

دامنه بین المللی تحقیق اعتبار آن را بیشتر تقویت می نماید. تجزیه و تحلیل بر روی داده های 6 کشور متمرکز بود که در مجموع 619 شرکت نماینده را شامل می شد. نتایج به طور مداوم به شکاف بین وعده های بازاریابی و شواهد علمی اشاره می نماید.

پروفسور لورا داونی، محقق ارشد این آنالیز و رئیس آزمایشگاه داونی در دانشگاه ملبورن، به مصرف نمایندگان و متخصصان مراقبت از چشم در خصوص یافته ها هشدار داد.

پروفسور داونی گفت: ما دریافتیم که ممکن است استفاده از لنزهای عینک فیلتر نماینده نور آبی برای کاهش فشار چشم مرتبط با استفاده از رایانه، در مقایسه با لنزهای فیلتر نماینده غیرآبی، هیچ مزیتی نداشته باشد.

وی بعلاوه تأکید کرد که تأثیر این لنزها بر کیفیت بینایی، نتایج خواب و سلامت طولانی مدت شبکیه چشم مبهم است و افراد هنگام تصمیم گیری برای خرید این عدسی های عینک باید از این یافته ها مطلع باشند.

پروفسور داونی می گوید که این لنزها اغلب برای بیماران تجویز می شوند و ادعاهای بازاریابی زیادی در خصوص مزایای بالقوه آنها وجود دارد که ممکن است برای بیماران گیج نماینده باشد.

لنزهای فیلتر نماینده نور آبی معمولاً بر اساس محصول خاص حدود 10 تا 25 درصد نور آبی را فیلتر می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 2056

به "یک ادعای تبلیغاتی و گران برای خرید عینک ، کشف نو درباره لنزهای فیلتر کننده نور آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ادعای تبلیغاتی و گران برای خرید عینک ، کشف نو درباره لنزهای فیلتر کننده نور آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید