گودالی با عمق 108 متر؛عجیب ترین پدیده جهان!

به گزارش فروش برتر، گودال آبی بزرگی در سواحل کشور بلیز واقع شده که به عنوان عجیب ترین پدیده جهان شناخته می شود و عمق آن 108 متر است.

گودالی با عمق 108 متر؛عجیب ترین پدیده جهان!

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

این گودال آبی، قسمتی از دیواره های مرجانی است که در میراث جهانی یونسکو معرفی و ثبت شده است.

بلیز (Belize ) کشوری در آمریکای مرکزی است، پایتخت آن بلموپان است. جمعیت این کشور 396٬000 نفر و زبان رسمی آن انگلیسی است و در سال 1981 از بریتانیا مستقل شد و واحد پول آن دلار بلیز است. مردم این کشور از تبار های گوناگون و آمیخته سرخ پوست، سفیدپوست و سیاه پوست هستند 36 درصد از مردم بلیز مستیزو (دورگه سرخ پوست و سفیدپوست) هستند.

این گودال آبی با 300 متر عرض و 108 متر عمق زمانی به شهرت رسید که ژاک ایو کوستو آن را به عنوان ده مکان برتر برای غواصی اسکوبا معرفی کرد. وی کاشف، نویسنده، عکاس، بوم شناس، افسر نیروی دریایی است که بیش تر زندگی خود را در اقیانوس ها و دریا ها گذرانده است.

ژاک ایو کوستو در سال 1971 کشتی خود را برای معین عمق این گودال به این مکان آورد. جست و جو های او نشان داد منشا گودال آبی سنگ آهک کارستی است که قبل از افزایش سطح آب حداقل در چهار مرحله شکل گرفت و لبه های 21، 49 و 91 متری از خود جای گذاشته است.

این گودال یکی از مقاصد گردشگری غواصی اسکوبا محسوب می شود غواصانیکه به دنبال آب های کریستالی، شفاف و گونه های دریایی خاص هستند. اگر چه این مکان برای همه سطح غواصان مناسب نیست و نیاز به مهارت و تجربه زیاد دارد. به رغم تصاویر نیلی رنگ این گودال، منظره ای که غواص ها با رفتن در عمق آن خواهند دید، غاری تاریک با استالاکتیت های مختلف است.

این گودال در سال 2012 توسط شبکه تلویزیونی دیسکاوری به عنوان شگفت انگیز ترین مکان روی زمین معرفی گشت.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 909

به "گودالی با عمق 108 متر؛عجیب ترین پدیده جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گودالی با عمق 108 متر؛عجیب ترین پدیده جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید