گالری و موزه های بیروت با خسارات شدید روبرو شدند

به گزارش فروش برتر، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، گالری و موزه های بیروت با خسارات شدید روبرو شدند.

گالری و موزه های بیروت با خسارات شدید روبرو شدند

قضیه چیست؟

روز سه شنبه دو انفجار مهیب در بندر بیروت بیش از 70 کشته و بیش از 4000 زخمی بر جای گذاشت. براساس گزارش رسانه های محلی، انفجار 2750 تن نیترات آمونیوم در محل حادثه علت این انفجار بوده است.

در جریان این حادثه بخش عظیمی از بیروت با خسارات شدید روبرو شد. گالری های عظیم هنری از جمله گالری مرفا در نزدیکی بندر بیروت و گالری تانیت بطور کامل ویران شده اند.

شعبه بیروت گالری اپرا نیز با خسارت شدیدی روبرو شده است.

مدیر گالری صالح برکت یکی دیگر از گالری هایی که در اثر انفجار دچار خسارات شدید شد، اعلام کرد: یکی از کارکنان این گالری تحت مراقبت های ویژه است. گالری نیز دچار خسارت شده و ما زمان کافی برای بستن ویترین های باز به منظور حفاظت از آثار هنری را نداشتیم.

موزه سرسق که ساختمان آن از کاخهای سده 18 است نیز به شدت آسیب دیده است. مدیر این موزه که در زمان انفجار در موزه حضور داشت، اعلام کرد: این عظیمترین انفجاری بود که تا به امروز دیده بودم. موزه ویران شده است. خوشبختانه، هیچ یک از کارکنان آسیب ندیده اند... خسارات شدیدی به ساختار ساختمان وارد شده و در زمانیکه دلار در لبنان بسیار گران است، نمی دانم چطور می توانیم هزینه شیشه های جدید سقف و درهای ورودی را بپردازیم. ما توانایی خرید مصالح جدید را نداریم.

منبع: همگردی
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 927

به "گالری و موزه های بیروت با خسارات شدید روبرو شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالری و موزه های بیروت با خسارات شدید روبرو شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید