کرونا ، بیکاری 3578 نفر در استان سمنان

به گزارش فروش برتر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تعداد سه هزار و 578 نفر از افرادی که از ابتدای سالجاری تا به امروز در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری این استان ثبت نام کرده اند به دلیل کرونا از کار بیکار شده اند.

کرونا ، بیکاری 3578 نفر در استان سمنان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، اسماعیل غنیان روز یکشنبه 7 اردیبهشت ابراز داشت: 6 هزار و 219 نفر در این استان پس از شیوع کرونا برای دریافت مقرری بیمه بیکاری از ابتدای سالجاری تا به امروز در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: از مجموع 6 هزار و 219 نفری که برای دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه غیرحضوری از یکم فروردین تا به امروز ثبت نام کردند نزدیک به پنج هزار و 551 نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

وی ادامه داد: درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری برای کارگرانی که از کار بیکار شدند، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا از یکم فروردین به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی اعلام نمود: شیوع کرونا طبق دستورالعمل ها جزو حوادث غیرمترقبه محسوب می شود و درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری نیز در این قالب مورد بررسی قرار می گیرد.

غنیان شرح داد: از مجموع پنج هزار و 551 نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری در استان سمنان، نزدیک به سه هزار و 578 نفر به دلیل حوادث غیرمترقبه (کرونا) بیکار شدند.

وی گفت: باقیمانده افراد به دلیل اتمام مدت قرارداد، اخراج، اتمام طرح، کاهش فعالیت کارگاه ها و تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی از بیکار شدند.

غنیان گفت: درخواست ها برای دریافت مقرری بیمه بیکاری در استان سمنان در دست بررسی است تا مشمولان دریافت مقرری بیمه بیکاری مشخص شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: مقرری بیمه بیکاری مشمول بیمه های خاص، مشاغل آزاد، خویش فرمایی، کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان حمل و نقل شهری نمی شود.

استان سمنان نزدیک به 120 هزار و 40 نفر بیمه شده اجباری دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 761

به "کرونا ، بیکاری 3578 نفر در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، بیکاری 3578 نفر در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید