کردستان صادرکننده دان مرغی به 22 استان کشور

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران/کردستان معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری کردستان، گفت: با وجود وارداتی بودن نهاده های دامی، کردستان به 22 استان کشور دان صادر می نماید.

کردستان صادرکننده دان مرغی به 22 استان کشور

خالد جعفری در جلسه تنظیم بازار استان، با اشاره به قضیه انتشار فیلم زنده به گور کردن جوجه های یکروزه، این کار را اقدامی غیراخلاقی عنوان و اظهار کرد: بعضی سعی کردند موضوع را به کمبود نهادهها ارتباط دهند اما این موضوع صحت ندارد.

وی اضافه کرد: این شیوه غیراخلاقی به هیج وجه برای کنترل فراوری مرسوم نیست بلکه تخم مرغ در چرخه مصرف قرار می گیرد و معدوم سازی جوجه به دلیل نبود نهاده ها و خوراک مرغداری ها، جوسازی است.

جعفری همچنین به خرید مرغ از مرغداری ها توسط دولت اشاره و تاکید نمود: در تنظیم بازار صرفا به دنبال کاهش قیمت نیستیم بلکه باید قیمت متعادل باشد تا هم مصرف کننده راضی باشد هم چرحه فراوری بچرخد.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استاندار در ادامه ضمن اشاره به اینکه دولت یارانه بسیار بالایی برای تامین میوه شب عید می پردازد، عملکرد استان در توزیع میوه تنظیم بازار عید را خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: سال جاری هم کیفیت میوه تامین شده بسیار بالا و هم قیمت مناسب بود.

وی لزوم نظارت بر اصناف را اجتناب ناپذیر خواند و از اصنافی که در این روزهای سخت، اخلاق و انصاف را رعایت نموده قدردانی کرد.

جعفری به توزیع 20 هزار بسته حمایتی به وزن تقریبی 200 تن میان اقشار آسیب دیده از کرونا و اقشار آسیب پذیر در کردستان اشاره نمود و ادامه داد: این بسته ها از کالاهای اساسی تنظیم بازار استان تامین شده و قرار است 32 هزار بسته دیگر ویژه ماه مبارک رمضان، تهیه و توزیع گردد، لذا چون این بسته ها برای یاری به اقشار کم درآمد است با تصویب این جلسه، از کالاهای تنظیم بازار رمضان تامین گردد.

وی همچنین از شروع توزیع 25 هزار کارت هدیه یک میلیون تومانی و 200 هزار تومانی میان کولبران و فاقد کارت مرزنشینی و نیازمندان شناسایی شده استان، توسط فرمانداری ها اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 760

به "کردستان صادرکننده دان مرغی به 22 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان صادرکننده دان مرغی به 22 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید