چند درصد از بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کردند؟ خبرنگاران

به گزارش فروش برتر، معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون ایران گفت: کمتر از ده درصد از بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کردند.

چند درصد از بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کردند؟ خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، درباره آخرین شرایط اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا گفت: در ابتدای بحران کرونا بسیاری کشور ها نمی دانستند پلاسما را چه زمانی باید برای بیمار مبتلا به کرونا تجویز نمایند. پس از مدتی با چاپ چندین مقاله علمی در مورد پاسمادرمانی، معین شد که درمان پلاسما مانند هر درمان دیگری اگر در زمان خودش انجام گردد مؤثر است.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون ایران اظهار داشت: کاملا معین شده که چه پلاسمایی با چه آنتی بادی و در چه زمانی باید تزریق گردد و نتایج درمانی اش نیز از ابتدای کار خیلی بهتر شده است.

محمدی با بیان اینکه از زمانی که فرد به ویروس مبتلا می گردد تا زمانی که ویروس هنوز فرصت پیدا ننموده خیلی تکثیر پیدا کند و آسیب جدی به ارگان ها بزند، بهترین زمان برای دریافت پلاسما با تیتر خوب همان هفته اول است و بهترین اثربخشی را خواهد داشت اضافه کرد: بنابراین بیمارانی که پلاسمای بهبود یافتگان کووید را می خواهند بگیرند، باید در همان یک هفنه اول که در بیمارستان بستری می شوند، پلاسما را دریافت نمایند نه اینکه انتهای فرایند درمانی.

محمدی در مورد فرایند کنونی دریافت پلاسمای بهبود یافتگان کرونا برای بیماران مبتلا در ایران گفت: این فرایند درمانی هنوز در حال اجرا است و الان ذخایر خوبی داریم و پزشکان معالج در بیمارستان ها، براساس اندیکاسیون، درخواست پلاسما می دهند و این پروژه متوقف نشده است.

وی با تأکید بر اینکه انتظار داریم استقبال مردم برای اهدای پلاسما بیشتر گردد، گفت: هنوز نمیدانیم فرایند شیوع کرونا در سال آینده در ایران و دنیا به چه صورت است بنابراین هر چه بهبود یافتگان ما از این پروژه استقبال نمایند، ذخایر سازمان انتقال خون هم تقویت می گردد که اگر به پیک های بعدی برخوردیم، بتوانیم بیماران را به خوبی پوشش بدهیم.

وی بیان نمود: با توجه به گزارشات تا به امروز کمتر از 10 درصد بهبود یافتگان کرونا برای اهدای پلاسمای خون خود مراجعه نموده اند، اما ما انتظار داریم با توجه به تبلیغات و اطلاع رسانی هایی که در رسانه ها داشته ایم و بیشتر شدن تعداد مبتلایان و در نتیجه بهبود یافتگان، تعداد اهدا نمایندگان هم بیشتر گردد، اما این هدف هنوز محقق نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1315

به "چند درصد از بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کردند؟ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد از بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کردند؟ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید