نسخه های جدید کوروت در راهند

به گزارش فروش برتر، کوروت C8 از زمان معرفی سروصدای زیادی به راه انداخته و موفقیت ها و جوایز زیادی کسب کرده است اما این تازه آغاز کار است زیرا گفته می شود طی چند سال آینده پنج نسخهٔ دیگر به کوروت استینگری پایه ملحق خواهند شد.

نسخه های جدید کوروت در راهند

به گزارش خبرنگاران، به گفتهٔ اتومبیل مگزین، اولین نسخهٔ جدید کوروت C8 مدل Z06 است که سال آینده به بازار خواهد آمد.

قرار است این مدل به پیشرانهٔ 5.5 لیتری V8 میل لنگ خطی تنفس طبیعی مجهز شود که همان پیشرانهٔ مورداستفاده در مدل مسابقه ای C8.R است.

به گفتهٔ این نشریه، این موتور بین 615 تا 625 اسب بخار قدرت و حدود 650 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و می تواند تا 9 هزار rpm دور بگیرد. قیمت کوروت Z06 جدید احتمالاً از حدود 80 هزار دلار آغاز می شود.

طبق این گزارش، یک سال بعد از Z06 مدل ZR1 جدید معرفی خواهد شد. این مدل به نسخهٔ توئین توربو از همان پیشرانهٔ 5.5 لیتری مذکور مجهز خواهد بود که بین 825 تا 850 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

قیمت کوروت ZR1 چیزی در حدود 120 هزار دلار خواهد بود. در همین حال، انتظار می رود در سال 2023 شاهد معرفی یک کوروت پلاگین هیبریدی باشیم که می تواند E-Ray نام داشته باشد.

گفته شده این مدل به دو موتور الکتریکی در جلو و احتمالاً یک موتور الکتریکی سوم بین پیشرانه و گیربکس مجهز خواهد بود.

فعلاً اطلاعات زیادی از کوروت E-Ray در دست نیست ولی برآورد ها حاکی از آن است که این مدل پلاگین هیبریدی چهار چرخ محرک بین Z06 و ZR1 قرار خواهد گرفت.

این احتمال می تواند نشان دهندهٔ مشخصات و قیمت کوروت E-Ray باشد که این یعنی می توانیم انتظار قدرتی در حدود 700 اسب بخار و قیمتی در حدود 100 هزار دلار را داشته باشیم.

اما الکتریسیته صرفاً از طریق این نسخهٔ پلاگین هیبریدی به خانوادهٔ کوروت راه پیدا نمی کند زیرا حدود یک سال بعد، شورلت یک کوروت تمام الکتریکی را هم معرفی خواهد.

انتظار می رود این نسخه بر اساس همان E-Ray پلاگین هیبریدی ساخته شود اما از باطری بزرگ تر و یک یا دو موتور الکتریکی بزرگ تر در عقب سود خواهد برد.

آخرین عضو خانوادهٔ کوروت هم مدل زورا خواهد بود که مدت ها است شایعات مربوط به آن را می شنویم.

قرار است این مدل با پیشرانهٔ 5.5 لیتری توئین توربوی ZR1 به همراه سیستم پلاگین هیبریدی E-Ray ارائه شود.

مجموع خروجی این سیستم به بیش از 1000 اسب بخار می رسد؛ اما علیرغم این قدرت چهاررقمی، قیمت کوروت زورا مناسب خواهد بود زیرا اتومبیل مگزین به قیمتی در حدود 150 هزار دلار برای آن اشاره کرده است.

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1314

به "نسخه های جدید کوروت در راهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه های جدید کوروت در راهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید