لندن تا نیویورک تنها در 80 دقیقه ، داستان سفرهای طولانی با این هواپیما به خاتمه می رسد

به گزارش فروش برتر، هواپیمای مافوق صوت باورنکردنی هایپر استینگ، پرواز بر فراز اقیانوس اطلس را راحت می نماید و راستا لندن به نیویورک را در 80 دقیقه می پیماید.

لندن تا نیویورک تنها در 80 دقیقه ، داستان سفرهای طولانی با این هواپیما به خاتمه می رسد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه سان، امید می رود هواپیمای مفهومی هایپر استینگ (Hyper Sting) به سرعتی بیش از 4160 کیلومتر برسد؛ یعنی دو برابر سریع تر از کنکورد افسانه ای.

این هواپیما بعلاوه بزرگ تر از کنکورد است؛ 100 متر طول و 51 متر طول دو سر بال. طراحان امیدوارند که این جت بتواند تا 170 مسافر را حمل کند.

مسافران در دو ردیف سه نفره می نشینند؛ با ظرفیتی مشابه با ایرباس A320.

با طراحی شیک و تمرکز بر راحتی، امید می رود این هواپیما بتواند در سراسر دنیا بی سر و صدا، کارآمد و با سرعت های باورنکردنی پرواز کند.

هایپر استینگ اساساً به داستان پروازهای طولانی مدت انتها می دهد و قادر است طولانی ترین سفرها را فقط در چند ساعت انجام دهد.

طولانی ترین پرواز تجاری بدون توقف در دنیا در حال حاضر سفر از فرودگاه JFK نیویورک به سنگاپور است که حدود 19 ساعت به طول می انجامد.

هایپر استینگ که با حداکثر سرعت پرواز می نماید، می تواند این سفر را تنها در 3 ساعت و 40 دقیقه انجام دهد. بعلاوه می تواند مسیرهای محبوب دیگری مانند لندن به پکن را در کمتر از دو ساعت یا لندن به پرت را در سه ساعت و نیم انجام دهد.

هایپر استینگ با سرعت باورنکردنی، به وسیله دو موتور رم جت که نیروی شان به وسیله یک راکتور هسته ای کوچک تامین می گردد، حرکت می نماید و از فناوری نظری همجوشی سرد نیرو می گیرد.

منبع انرژی تئوریک اجازه می دهد تا واکنش های هسته ای در دمای اتاق انجام گردد و مقادیر زیادی انرژی الکتریکی فراوری کند.

این جدیدترین پروژه طراح اسپانیایی اسکار وینالس است که پیش تر، از هواپیماهایی برای هواپیماهای فوق سایز Sky Whale و Big Bird رونمایی نموده بود.

اما با این ایده، او جاه طلبی های خود را کاهش می دهد، اما امیدوار است که این جت مفهومی بتواند به بازگرداندن عصر سفر با سرعت فوق العاده یاری کند.

از زمانی که آخرین هواپیمای کنکورد در سال 2003 پس از 27 سال خدمت بازنشسته شد، هیچ هواپیمای مسافربری مافوق صوت تجاری وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید:

  • این هواپیمای مسافربری اتمی آینده سفرهای هوایی است | تصاویر طرح مفهومی مافوق صوت

کنکورد یک طرح انقلابی بریتانیایی و فرانسوی بود، اما در نهایت به علت هزینه بالای بلیت، تعداد کم مسافران، سر و صدا و نگرانی های ایمنی از بین رفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1915

به "لندن تا نیویورک تنها در 80 دقیقه ، داستان سفرهای طولانی با این هواپیما به خاتمه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن تا نیویورک تنها در 80 دقیقه ، داستان سفرهای طولانی با این هواپیما به خاتمه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید