لابوکا، محله ای به سان رنگین کمان

به گزارش فروش برتر، در میان محله های شهر بوینس آیرس، محله ای رنگارنگ به نام لابوکا وجود دارد که گردشگران را به سوی خود می خواند. هنرمندان خیابانی در این محله به نمایش آثار خود می پردازند. با خبرنگاران همراه باشید تا با این محله مجذوب کننده بیشتر آشنا شوید.

لابوکا، محله ای به سان رنگین کمان

لابوکا یکی از محله های مرکز آرژانتین، بوینس آیرس است و به دلیل داشتن دو ویژگی، معروفیت دارد: یکی ورزشگاه فوتبال لابمبونرا و یک خیابان سنگ فرش کوچک به نام ال کامینیتو که هنرمندان به فروش آثار خود در آن می پردازند و فرصت مناسبی را برای عکاسی گردشگران فراهم می نماید. ساختمان های رنگین در هر دو طرف خیابان قرار دارند و شاید یکی از معروف ترین تصاویری از بوئنس آیرس باشد.

در زبان اسپانیایی لابوکا به معنی دهان است و به این دلیل روی این منطقه گذاشته شده که این محله در دهانه رودخانه ریاچلو قرار گرفته است. در اصل لابوکا یک شرکت کشتی سازی بود. کارکنان این شرکت، در این محله زندگی می کردند و بسیار فقیر بودند و خانه های خود را با استفاده از مواد و مصالح کشتی سازی مانند تخته و ورق فلزی می ساختند. آن ها بعلاوه ساختمان های خود را با رنگ های به جای مانده در شرکت رنگ می کردند. اما از هر رنگ به مقدار کافی موجود نبود که هر ساختمان را فقط با یک رنگ، رنگ نمایند؛ به همین خاطر این خانه ها رنگارنگ شدند. با گذشت زمان و ساخت بندر نو، مردم از این محله نقل مکان کردند و محله تقریبا خالی شد.

از سال 1950 زمانی که یک هنرمند محلی به نام بنیتو کینکلا مارتین خانه های قدیمی با رنگ های روشن رنگ کرد (دقیقا همان کاری که آن کارگران فقیر انجام می دادند)، محله دوباره رونق گرفت. این فرایند ادامه یافت تا این که لابوکا به مامنی کوچک برای هنرمندان خیابانی تبدیل شده است.

امروزه ال کامینیو و لابوکا به یک مکان توریستی بزرگ تبدیل شده است که دست فروشان سوغاتی های مقرون به صرفه، خرت وپرت و خوراکی های شیرین می فروشند. بعلاوه یک مجسمه کاغذی و یک تابلو وجود دارد که می توانید عکس های خود را روی آن نصب کنید. علی رغم این که گردشگرانی آخر هفته ها و ایام تعطیل به این محله می آیند، لابوکا هنوز هم یکی از فقیرترین محله های بوینس آیرس است که بعد از تاریکی هوا به مکانی خطرناک تبدیل می گردد.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1727

به "لابوکا، محله ای به سان رنگین کمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لابوکا، محله ای به سان رنگین کمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید