قالیشویی، هنری والا در فرهنگ غنی ایرانی

به گزارش فروش برتر، قالی و فرش با نقش و نگار زیبا، علاوه بر اینکه به عنوان یک گستردنی سطح زمین را می پوشاند و راحتی بیشتری را در پی دارد. در تمدن ایران زمین صندلی ویژه ای به خود اختصاص داده است. درواقع فرهنگ ایرانی و تاریخ غنی ایرانی با فرش و قالی پیوند مستحکمی دارد که بر همگان واضح و مبرهن است.

قالیشویی، هنری والا در فرهنگ غنی ایرانی

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام قالیشویی اقدسیه، قالیشویی به عنوان نمادی از پاکی و نظافت، در ذهن ایرانیان حک شده است، شور و شوق قالیشویی در ایام پیش از نوروز خود گواه این مطلب است.

قالیشویی نمادی از زیبایی و پاکیزگی

قالی و فرش با نقش و نگار زیبا، علاوه بر اینکه به عنوان یک گستردنی، سطح زمین را می پوشاند و راحتی بیشتری را در پی دارد. در تمدن ایران زمین، صندلی ویژه ای به خود اختصاص داده است. درواقع فرهنگ ایرانی و تاریخ غنی ایرانی، بافرش و قالی پیوند مستحکمی دارد که بر همگان واضح و مبرهن است.

همواره به خود می بالیم که فرش های ایرانی در سایر نقاط دنیا کاملاً محبوبیت و ارزش خاص و بالایی را به خود اختصاص داده اند. کیفیت اعلا و جنبه تزیینی فرش های ایرانی و قالیشویی که در پی اهمیت فرش در ایران رواج پیدا نموده است، همواره هنری قابل ستایش و ارزشمند است.

برای به رسمیت شناختن هرچه بیشتر این صنعت در ایران، در سال 1351 اتحادیه صنف قالیشویان تاسیس شد. قالیشویی اقدسیه نیز با بیش از 34 سال تجربه، یکی از معروف ترین های ایران در این صنعت می باشد.

نقش و نگار فرش ایرانی بیانگر حادثه یا رویداد و یا طبیعتی است که هزاران حرف برای بیننده در خود جای داده است. شاید به همین دلیل فرش برایمان باارزش است و زمانی که قصد داریم آن را به یک قالیشویی بسپاریم در انتخاب آن بسیار محتاط و با دقت عمل می کنیم.

تغییر سبک زندگی در دهه های اخیر موجب شده، نحوه شستن قالی نیز تغییرات چشمگیری داشته باشد. اگر در سال های دور به دلیل سبک و سیاق سنتی، شستشوی فرش با پارو و خشک کردن آن روی پشت بام ها را دیده باشیم اکنون بیشتر درک خواهیم کرد که تغییرات گسترده و مکانیزه شدن شستشوی قالی، با زندگی مدرن امروزی هماهنگی بیشتری یافته است. صنعت قالیشویی نیز مانند هر صنعت دیگری با توسعه تکنولوژی، روندی مدرن تر را در پیش گرفته است. اگرچه همواره سبک و سیاق سنتی دلنشین است و یادآور روزهای گذشته، ولیکن این احتیاج یک جامعه است که از روش های مدرن بهره مند گردد. روش های مدرن شستشوی قالی، موجب راحتی بیشتر و زحمت کمتر شده است. از طرفی امروزه که زمان، ارزش والایی دارد، روش های مدرن برای مدیریت زمان بهتر جوابگو هستند.

انتخاب بهترین قالیشویی و در ادامه حمل ونقل راحت تر، دریافت فرش از درب منزل و تحویل به موقع در درب منزل، این روزها با مشغله فراوان مردم و ترافیک های کلان شهری، مزیتی بس ارزشمند است.

شستشوی قالی به روش سنتی و خشک کردن کامل فرش بدون هیچ رطوبتی، تازه اگر هوای آفتابی کمک می کرد چند روزی به طول می انجامید. حال خشک کردن فرش، در قالیشویی مدرن، خود حکایتی قابل توجه است؛ و از فواید مدرنیته شدن و توسعه تکنولوژی در عصر شکوفایی صنایع است.

شستشوی قالی به روش مدرن، باید بتواند جوابگوی قشر وسیعی از مردم باشد که به لطف فضای مجازی و اینترنت، آگاهی بیشتری نسبت به صنایع مختلف و خدمات آن یافته اند. قالیشویی باید برای برآوردن احتیاج بازار و رضایت صددرصدی مشتری، مجهز به تجهیزات تمام اتوماتیک، دستگاه های خشک کن و ضربهزن های صنعتی باشد. از طرفی در هر صنعتی برای موفقیت باید شناخت کافی از بازار، گروه هدف، ابزار جانبی کار، تکنولوژی و تجهیزات بروز، وجود داشته باشد. بهترین قالیشویی در نظر مردم، علاوه بر اینکه به شستشوی قالی مسلط است، باید شناخت کاملی از انواع شوینده های قوی و اطلاعات بروز برای لکه زدایی و زدودن غبار، از فرش های ماشینی و دستی داشته باشد.

این روزها توجه به پاکیزگی محیط زیست، ارزش نهادن به انرژی مصرفی و به حداقل رساندن ان، باید در زمره اهداف قالیشویی جای بگیرد. چراکه مسئله ای پراهمیت است.

با توجه به اینکه فرش ها و قالی ها از اقلام ضروری و نسبتاً گران قیمت در منزل هستند، لذا سپردن آن ها به افراد حرفه ای امر مهمی است. افرادی که سال ها در این صنعت فعالیت داشته اند و با جنس و تاروپود انواع فرش دستی و ماشینی و مقاومت هر یک با توجه به فراوری کننده آن آشنا باشند. روند شستشو و غبارروبی می تواند بدون هیچ آسیبی و با رعایت کامل موازین شستشو و مسایل بهداشتی انجام گردد.

آنچه ما از یک قالیشویی انتظار داریم، این است که:

فرش های ما جز وسایل ضروری و تقریباً گران و باارزش در زندگی ما هستند. گاهی ما به کفش هایمان دلبستگی معنوی بیشتری داریم تا دلبستگی مادی، بنابراین احتیاج داریم که افراد حرفه ای و متخصص که با انواع مواد شستشو، انواع لک، رفو و همچنین با تاروپود فرش، اعم از دستی یا ماشینی، آشنایی و تبحر کامل دارند، عمل شستشوی فرش را بر عهده بگیرند. در این صورت است که نیروی انسانی کاردان در کنار تجهیزات مدرن، مکمل یکدیگر شده و بهترین نتیجه حاصل خواهد شد.

قالیشویی اقدسیه با تجهیزاتی کاملاً مدرن و اتوماتیک در کنار نیروی انسانی ماهر و کاردان، توانسته است گام های موثری در این صنعت و در راستای رضایت مشتری بردارد.

· رعایت کامل موازین بهداشتی

· رعایت موارد لازم در حمل ونقل و بسته بندی مناسب فرش ها از مبدا به قالیشویی

· نحوه شستشو فرش های دارای پرز بلند و یا پرز کوتاه

· ریشه شویی حرفه ای

· غبارگیری، با ضربه زن های بروز صنعتی و دستگاه های پیشرفته مکش

· استفاده از تجهیزات پیشرفته خشک کن و گرمخانه مدرن و جلوگیری از شکستن و خمیدگی فرش در این مرحله

· خدمات جانبی قالیشویی اقدسیه در راستای رضایت هرچه بیشتر مشتری: شستشوی حرفه ای مبلمان و موکت، انواع روش های مبل شویی، لکه گیری، رفوگری، تعمیر فرش، ریشه شویی و شستشوی حرفه ای فرش های دارای پرز بلند،

· درنهایت کارشناسان قالیشویی اقدسیه، بر نحوه انجام و نتیجه کار، نظارت کافی خواهند داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 22456565-021 تماس و یا به وب سایت www.carpetaghdasieh.com مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 37

به "قالیشویی، هنری والا در فرهنگ غنی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیشویی، هنری والا در فرهنگ غنی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید