فشار تیلرسون به تایلند برای قلع و قمع شرکت های کره شمالی

به گزارش فروش برتر، وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به تایلند امروز (سه شنبه) از رهبران این کشور خواست تا اقدامات بیشتری علیه کره شمالی در دستور کار خود قرار دهند.

فشار تیلرسون به تایلند برای قلع و قمع شرکت های کره شمالی

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا بالاترین مقام آمریکایی که پس از کودتای 2014 و تیرگی روابط با تایلند به این کشور سفر نموده در ملاقات خود با مقامات این کشور خواهان افزایش فشار به کره شاقتصادی شد.

هدف اصلی تیلرسون از سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا قطع حمایت اقتصادی این کشورها از کره شاقتصادی است.

سوزان تورنتون، معاون بخش امور شرق آسیا و پاسیفیک درباره این سفر تیلرسون گفت: آمریکا معتقد است که شرکتهای مهم کره شاقتصادی در تایلند فعال بوده و از این رو در کوشش است تا مانع از فعالیت آنها گردد.

وی دراین باره گفت که شرکتها درحال استفاده از بانکوک به عنوان یک هاب منطقه ای بوده و همیشه اسامی خود را تغییر می دهند.

پرایوس چان اوچا، نخست وزیر تایلند پیش از ملاقات با تیلرسون خاطرنشان کرد که کشورش از قطعنامه سازمان ملل مبنی بر اعمال تحریم های بیشتر بر پیونگ یانگ به دلیل آزمایشات موشکی حمایت می نماید. با اینحال وی از اشاره بیشتر و به اقدامات آینده علیه کره شاقتصادی امتناع کرد.

تورنتون به خبرنگاران گفت که آمریکا درحال ترغیب تایلند به قبول پناهجویان کره شاقتصادی تا حد ممکن است. رویترز در خبر هفته گذشته خود به افزایش قابل توجه تعداد پناهجویان از کره شاقتصادی به تایلند اشاره نموده بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 367

به "فشار تیلرسون به تایلند برای قلع و قمع شرکت های کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار تیلرسون به تایلند برای قلع و قمع شرکت های کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید