ظرفیت ها و توانمندی های آباده برای حضور نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی آنالیز شد

به گزارش فروش برتر، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس در سفری به شهرستان آباده از ظرفیت ها و توانمندی های این شهرستان برای حضور نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی بازدید کرد.

ظرفیت ها و توانمندی های آباده برای حضور نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری فارس، حیدر علی زاهدیان نژاد معاون صنایع دستی این اداره کل، با اعلام این خبر گفت: پس از کسب عنوان شهر ملی منبت برای شهرستان آباده و در پی اعلام حضور کنندگان شورای جهانی صنایع دستی به منظور ارزیابی توانمندی های شهرها و روستاهای ملی، با حضور کارشناسان حوزه صنایع دستی استان آنالیز های میدانی و محیطی از زیرساخت ها و ظرفیتهای موجود شهرستان شامل فروشگاه های صنایع دستی، کارگاهای فراوری منبت ، وضعیت استفاده از المان های صنایع دستی در میادین و خیابان ها صورت پذیرفت.

او همچنین اضافه نمود: در این سفر که با همراهی مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آباده صورت گرفت، با تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان رشته منبت شهرستان در کارگاه های شخصی آن ها دیدارهایی انجام و از نزدیک ، مسائل و مسائل موجود آنالیز و راهکارهایی ارائه شد.

زاهدیان در ادامه تشریح سفر خود به شهر ملی منبت با بیان تأثیر بسزای وجود زیر ساختهای گردشگری در روند ثبت شهرهای خلاق صنایع دستی و تبدیل شهرهای ملی به جهانی گفت: در این سفر یک روزه از اقامتگاهای بوم گردی که می توانند داشته های سنتی، فرهنگی و آیینی شهر را تبدیل به امکانی برای جذب گردشگر و ایجاد درآمد کنند نیز بازدید شد و ظرفیت های این اقامتگاه ها برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی آنالیز شد.

در سفر معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی فارس به آباده (شهر ملی منبت) نشست مشترکی با فرماندار شهرستان آباده به منظور برنامه ریزی ، هماهنگی و ایجاد تعامل میان دستگاه های اجرایی شهرستان و استان برای رسیدن به عنوان شهر جهانی منبت برای آباده برگزار گردید.

هنر منبت یکی از هنرهای دست ساز ایرانی است که از هزار و 500 سال قبل در بعضی از مناطق کشور رواج داشته است که بنابر اسناد تاریخی موجود خاستگاه منبت سنتی (ظریف) در استان فارس شهر آباده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 124

به "ظرفیت ها و توانمندی های آباده برای حضور نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت ها و توانمندی های آباده برای حضور نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید