شمالی ترین سکونتگاه دنیا را دیده اید؟

به گزارش فروش برتر، شمالی ترین سکونتگاه دنیا

در این مطلب خبرنگاران می خواهیم شما را به شمالی ترین سکونتگاه دنیا ببریم، این سکونتگاه در 800 کیلومتری قطب شمال واقع شده است و در دماغه شمال شرقی جزیره Ellesmere، کشور کانادا قرار گرفته است و شمالی ترین منطقه ای در دنیا است که بصورت دائمی در آن سکونت می گردد، نام آن الرت Alert است.

شمالی ترین سکونتگاه دنیا را دیده اید؟

یکی دیگر از منطقه هایی که در آن جمعیت وجود دارد، در 540 کیلومتری جنوب این منطقه و در گرین لند است در حالیکه نزدیک ترین شهر کانادایی، بیشتر از 2000 کیلومتر با اینجا فاصله دارد. این منطقه، به اندازه ای به قطب شمال نزدیک است که نمی تواند به ماهواره ها متصل گردد، چرا که مدار آنها در پس افق واقع شده است.

4 ماه از سال، الرت در تاریکی مطلق به سر می برد و 4 ماه دیگر، خورشید هیچ گاه آسمان را ترک نمی کند اما از 30 درجه افق در آسمان، بالاتر هم نمی رود. به همین دلیل حتی در این زمان هم، سرتاسر منطقه پوشیده از برف و یخ است و این حالت تا 10 ماه از سال باقی می ماند. زمستان های الرت، این شمالی ترین سکونتگاه جهان بی نهایت سرد و سهمگین است و به طور معمول دمای هوا تا 30 درجه سانتیگراد زیر صفر هم می رسد. حتی دمای هوا در اوج روزهای تابستانی، فقط چند درجه بیشتر از یخ زدگی است و مقدار کمی با ان فاصله دارد.

البته انتظار نداشته باشید که حتی با این شرایط، این منطقه خالی از سکنه باشد، چرا که در هر زمانی که به آن بروید، می توانید ده ها نفر را ببینید که در حال گذراندن زندگی عادی شان در این منطقه هستند، البته الرت خانه واقعی آنها نیست آنها در واقع در آنجا فقط کار می نمایند، به این مردم لقب انسان های یخی را داده اند. نام الرت از نام کشتی ای به نام HMS Alert که در سال 1875-76 در زمستان به کمپی در نزدیک الرت آمد، گرفته شده است. در واقع کاپیتان این کشتی به نام جورج نارس و همکارانش، اولین افرادی بودند که خودشان را به شمال جزیره Ellesmere رساندند.

ایستگاه آب و هوای الرت هم در سال 1950 در این منطقه گذاشته شد و ارتش هم 8 سال بعد به آنجا رفت. در زمانی که جنگ جهانی دوم رخ داد، الرت از نظر استراتژیکی بسیار مهم بود و تنها منطقه ای در شمال آمریکا بود که به شمال غربی ترین نقطه اتحادیه جماهیر شوروی نزدیک بود. در واقع الرت به مسکو نزدیک تر است تا اتاوای آمریکا چرا که فصله آن به مسکو 4000 کیلومتر است در حالی که تا اتاوا، 4150 کیلومتر فاصله دارد. نزدیکی الرت به اتحادیه جماهیر شوری، این امکان را بوجود آورد تا آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند با آن متحد شوند.

یکی از روزنامه ها به نام روزنامه خورشید در نوشت های خود، در خصوص الرت اینگونه نوشته است:

بسیاری از آنها مانند یک سرباز در شمالی ترین سکونتگاه جهان کار می نمایند و خیلی از آنها هم داوطلبانه این کار را انجام می دهند. آنها 6 ماه کار می نمایند و به ازای 6 ماه، 3 هفته استراحت دارند. امروز، به لطف کوشش شبانه روزی این افراد، غذا به خوبی مناطق دیگر در آن وجود دارد و حتی می توان برنامه های تلویزیونی دید. یکه بودن الرت باعث شده تا مردم آن بیشتر به هم نزدیک شوند و از مردم مناطق دیگر جهان جدا بمانند، پس انتخاب لقب انسان های یخی بهترین بود…

منبع: الی گشت
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 165

به "شمالی ترین سکونتگاه دنیا را دیده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمالی ترین سکونتگاه دنیا را دیده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید