سیگنال: ایران ما را فیلتر کرده اما تسلیم نمی شویم

به گزارش فروش برتر، پیام رسان سیگنال فیلترینگ در ایران را تائید کرده اما گفته است که تسلیم نمی شویم.

سیگنال: ایران ما را فیلتر کرده اما تسلیم نمی شویم

روز دوشنبه رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی از بسته شدن پیام رسان سیگنال و فیلتر شدن اپلیکیشن و سایت آن در ایران خبر دادند، به طوری که از ظهر این روز، دسترسی به سیگنال بدون فیلترشکن مقدور نشده است.

هیچ منبع رسمی ای وجود دستور یا ابلاغی برای فیلترینگ سیگنال را تأیید نکرده اما ظاهرا دستور فیلترینگ این پیام رسان به اپراتورها ابلاغ شده است.

با این حال غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز گفت: قوه قضائیه در دوره تحول هیچ رسانه، خبرگزاری و پیام رسانی را مسدود نکرده است و به دنبال مسدودسازی فضای مجازی و هیچ یک از پیام رسان های اجتماعی نیست اما با توجه به احضار یکی از مسئولان این حوزه به دادسرا و فضاسازی رسانه ای لازم می دانم توضیحاتی را ارائه دهم.

ده روز پیش اپ استورها و فروشگاه های آنلاین در ایران مجبور شده بودند بر اساس دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اپلیکیشن سیگنال را از روی ویترین مجازی خود حذف کنند.

پیام رسان سیگنال فیلترینگ در ایران را تائید کرده و اعلام کرده است: از زمانی که سیگنال در ایران در صدر اپ های دانلود شده قرار گرفت، دولت ایران آن را مسدود کرد. ما بر روی موضوع سانسور کار می کنیم.

سیگنال همچنین گفت: ایران که قادر به توقف ثبت نام برای سیگنال نشده است حالا از طریق سانسور، ترافیک آن را پایین آورده است. مردم ایران شایسته داشتن حریم خصوصی هستند. ما تسلیم نشده ایم.

در هفته های اخیر با اعلام سیاست جدید واتس اپ مبنی بر این که این شبکه قرار است به زودی محتوای اطلاعات کاربران خود را با فیس بوک به اشتراک بگذارد، بسیاری از کاربران ایرانی سیگنال را به عنوان پیام رسانی امن به عنوان جایگزین مناسبی برای واتس اپ معرفی و از آن استقبال کردند و به این ترتیب موج مهاجرت بزرگ کاربران از واتس اپ به سیگنال آغاز شد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1230

به "سیگنال: ایران ما را فیلتر کرده اما تسلیم نمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگنال: ایران ما را فیلتر کرده اما تسلیم نمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید