سرقت جایزه اقتصادی برنده فولیو توسط هکرها

به گزارش فروش برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، چندی پیش برنده جایزه فولیو اعلام و والریا لوییزلی به عنوان برنده جایزه سی هزار پوندی اعلام شد.

سرقت جایزه اقتصادی برنده فولیو توسط هکرها

کمی پس از اعلام برنده فردی تحت عنوان والریا لوییزلی به بنیاد فولیو ایمیل می زند و شماره حسابی اعلام می نماید تا جایزه را واریز نمایند.

جایزه ادبی فولیو تنها جایزه ادبی بریتانیا است که در آن شعر، داستان کوتاه، آثار غیرداستانی و رمان در یک گروه برای به دست آوردن جایزه رقابت می نمایند. آثاری که به زبان انگلیسی در بریتانیا منتشر شده اند می توانند در این رقابت شرکت نمایند و ملیت نویسنده اهمیتی ندارد.

مینا فرای، مدیر اجرایی جایزه فولیو اظهار داشت که 30 هزار پوند گم شد و مجبور شدیم به پلیس و همکارانمان در این بنیاد اطلاع بدهیم. فرای اضافه نمود: برنده ما والریا لوییزلی کل مبغ را دریافت کرد و کوشش کردیم مبلغ سرقت شده را از منابع دیگری جبران کنیم.

جایزه فولیو توسط بنیادی خیریه اداره می گردد و تحت مدیریت اسپانسرش یعنی مدیریت سرمایه گذاری راثبون نیست. فرای اظهار داشت: خوشبختانه مدیریت از ما حمایت کرد و پیروز شدیم مبلغ را به صندوق بازگردانیم.

البته این اولین بار نیست که یک جایزه مورد هدف سارقین قرار می گیرد. سخنگوی جایزه ادبیات غیرداستانی بیلی جیفورد که 50 هزار پوند ارزش دارد اظهار داشت در ماه نوامبر مورد هدف نهاده شده است اما خوشبختانه سارقین پیروز نشدند: یکی به ما ایمیل زد و تظاهر کرد کریگ براون، برنده سال 2020 بیلی جیفورد است و از ما درخواست کرد پول جایزه را به وسیله درگاه اینترنتی پی پال پرداخت کنیم. کاملا تعیین بود که یک حقه است و لحن ایمیل شبیه لحن کریگ نبود.

سخنگوی جایزه شعر فوروارد که ارزش جوایزش بین هزار و ده هزار پوند است این موضوع را تأیید کرد و گفت در ماه اکتبر مورد هدف نهاده شد. سارقین کوشش کردند خود را به جای کارولین برد معرفی نمایند و درخواست کردند به وسیله درگاه پرداخت پی پال جایزه ده هزار پوندی را پرداخت نمایند. گزارش این ایمیل به پلیس جرایم سایبری اعلام شد و به دیگر جوایز مربوط به شعر هشدار داده شد تا مواظب سارقین باشند.

وقتی مارگارت آتوود برای داستان وصیت ها در میان نامزدهای اولیه جایزه بوکر در سال 2019 نهاده شد سارقین به صورت مداوم کوشش کردند تا ایمیل نماینده ادبی اش را هک نمایند و کوشش کردند داوران بوکر را متقاعد نمایند تا بخشی از داستان را برایشان ارسال نمایند. روز پنج شنبه بنیاد بوکر این خبر را تأیید کرد و گفت از آن موقع به بعد دیگر هدف هکرها و سارقین قرار نگرفتند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1369

به "سرقت جایزه اقتصادی برنده فولیو توسط هکرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت جایزه اقتصادی برنده فولیو توسط هکرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید