سرطانی ها ترک سیگار را از همه جدی تر می گیرند

به گزارش فروش برتر، نتایج یک آنالیز علمی نشان می دهد بیماران مبتلا به سرطان، برنامه های ترک سیگار را بسیار جدی می گیرند و نزدیک به نیمی از آنها بعد از ترک سیگار دیگر هرگز چنین کاری نمی نمایند.

سرطانی ها ترک سیگار را از همه جدی تر می گیرند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، بزرگ ترین آنالیز اجرا شده در خصوص میزان ترک سیگار در میان بیماران سرطانی در آمریکا نشان می دهد نزدیک به نیمی از افراد سرطانی در این کشور که در برنامه های ترک سیگار شرکت می نمایند در ماه ها و سال های بعد نیز سیگار نمی کشند.

به نظر می رسد بیماران سرطانی با اطلاع از شرایط وخیم و خطرناک خود و با درک تاثیر مرگبار مصرف سیگار بر روی سلامتشان، برنامه های ترک سیگار را جدی گرفته و لذا در نهایت پیروز به این کار می شوند. اما افراد دیگر به علت عدم جدیت در نهایت نمی توانند سیگار را ترک نمایند.

پژوهش یادشده که در دانشگاه تگزاس و با همکاری 3245 داوطلب مبتلا به سرطان بین سال های 2006 تا 2015 اجرا شده است. این آنالیز متوسط میزان ترک سیگار در بیماران سرطانی را در بازه های زمانی سه، شش و نه ماهه به ترتیب 45، 46 و 44 درصد نشان می دهد.

لازم به ذکر است میزان پیروزیت دیگر برنامه های ترک سیگار که توسط افراد عادی پیگیری می گردد بسیار ناچیز است و در بهترین حالت از 20 درصد افراد شرکت نماینده فراتر نمی رود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 227

به "سرطانی ها ترک سیگار را از همه جدی تر می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرطانی ها ترک سیگار را از همه جدی تر می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید