زندگی علیرضا بیرانوند در میان تپه های باستانی ، میراثی که می تواند در فیلم زندگینامه دروازه بان اول ایران نمایش داده گردد

به گزارش فروش برتر، بعضی از عوامل فیلم سینمایی زندگی علیرضا بیرانوند با حضور در روستای دارایی خرم آباد، استارت این فیلم را زدند.

زندگی علیرضا بیرانوند در میان تپه های باستانی ، میراثی که می تواند در فیلم زندگینامه دروازه بان اول ایران نمایش داده گردد

خبرنگاران: یکی از همبازی های کودکی علیرضا بیرانوند از ساخت فیلم دروازه بان تیم ملی کشورمان و پرسپولیس تهران اطلاع داد و گفت: عوامل این فیلم در روزهای اخیر به روستای دارایی آمدند و با بعضی از اهالی مصاحبه کردند.

علیرضا بیرانوند در سراب یاس از روستاهای استان لرستان متولد شده اما در ادامه زندگی به روستای دارایی که از امکانات تحصیلی برخوردار بوده است عزیمت می نماید. روستای دارایی یکی از روستاهای لرستان است که در جنوب خرم آباد واقع شده است. ساکنین این روستا از ایل دیرکوند شامل طایفه کهزادوند، میر، بابایی، زینی وند، گلالیوند، بهاروند و طولابی هستند.

تپه دارایی 1 و 2 مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان در این روستا واقع شده و این اثر در تاریخ 10 مهر 1380 با شمارهٔ ثبت 4054 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگاران، خانه پدری علیرضا بیرانوند در پشته جزایری قرار گرفته است که نزدیک روستای سراب یاس خرم آباد است و محل تولد این دروازه بان روستای سراب یاس است. روستای سراب یاس جایی در 7 کیلومتری خرم آباد است که جاذبه های تاریخی مهمی دارد.

روستای سراب یاس از توابع خرم آباد در استان لرستان با یک نام شناخته می گردد؛ علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران و پرسپولیس که در جهام جهانی 2018 روسیه خوش درخشید و همانند یک قهرمان در دل ایرانیان جای گرفت.

تپه تاریخی سراب یاس و غار کنجی هر دو از محوطه های باستان شناسی مهم و پیش از تاریخ هستند که در فهرست آثار ملی جای گرفته اند و مطالعات باستان شناسی بر روی آنها انجام گرفته است.

آرامستان سراب یاس نیز که از جمله آرامستان های تاریخی است در این منطقه قرار گرفته است. نام این روستا به خاطر چشمه های جاری در این منطقه بوده است که اغلب آنها اکنون خشک شده اند.

فیلم سینمایی که قرار است از زندگی بیرانوند ساخته گردد زندگی او را از بدو تولد تا گلر شماره یک تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس به تصویر می کشد. روستای دارایی و تیم فوتبال شاهین این روستا سهم بزرگی در شکوفایی بیرانوند دارند.

این فیلم از تولد علیرضا در روستای پدری و در ادامه عزیمت به روستای دارایی و دوران نوجوانی و تحصیل در مدرسه هدایت این روستا و حضور در تیم فوتبال شاهین دارایی کلید می خورد. به زودی تصویربرداری این فیلم با حضور بازیگران و سایر عوامل در روستای دارایی شروع خواهد شد.

منبع: چمدان
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 70

به "زندگی علیرضا بیرانوند در میان تپه های باستانی ، میراثی که می تواند در فیلم زندگینامه دروازه بان اول ایران نمایش داده گردد" امتیاز دهید

2 کاربر به "زندگی علیرضا بیرانوند در میان تپه های باستانی ، میراثی که می تواند در فیلم زندگینامه دروازه بان اول ایران نمایش داده گردد" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی علیرضا بیرانوند در میان تپه های باستانی ، میراثی که می تواند در فیلم زندگینامه دروازه بان اول ایران نمایش داده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید