رشته پرستاری در ترکیه ، دانشگاه های پرستاری ترکیه

به گزارش فروش برتر، در این مطلب به صورت کامل به رشته پرستاری در ترکیه می پردازیم و بعضی از برترین دانشگاه های رشته پرستاری در ترکیه را در خبرنگاران آنالیز می کنیم. پرستاری در ترکیه امروزه هواداران زیادی دارد. ترکیه دانشگاه های زیادی برای ارائه خدمات آموزشی در خصوص رشته پرستاری دارد و همین امر باعث شده تا مهاجران تحصیلی زیادی را به خود جذب کند. ترکیه یکی از کشورهای برتر در امر آموزش در اروپا به شمار میرود و دانشگاه هایی با استاندارد لازم و معتبر دارد. برای یافتن پاسخی درست و اطلاعات لازم در خصوص تحصیل رشته پرستاری در ترکیه با ما تا خاتمه این بخش از مجله سایت موسسه اعزام دانشجو خبرنگاران همراه شوید.

رشته پرستاری در ترکیه ، دانشگاه های پرستاری ترکیه

تحصیل رشته پرستاری در ترکیه

پرستاری یکی از شغل های مورد علاقه بسیاری از افراد و البته شغلی بسیار ضروری و مهم است که در تمام کشورها و نقاط دنیا مورد احتیاج است. از آنجایی که پرستاری رشته و شغلی ضروری محسوب می گردد تمام کشورها به آموزش این رشته در دانشگاه ها می پردازند. کشور ترکیه نیز برای علاقه مندان به تحصیل در این رشته میزبان دانشجویان بین المللی و از دیگر کشورها در مقاطع کارشناسی پرستاری، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

از نکات مثبت تحصیل در ترکیه می توان به این نکات اشاره نمود که این کشور دارای محیطی چند فرهنگی و فرق دارد، کشوری مملو از زیبایی های طبیعی و آثار و جاذبه ها و میراث گردشگری تاریخی است. تقریبا می توان گفت چه جایی بهتر از کشور زیبای ترکیه برای گذراندن 4 سال تحصیلات کارشناسی است؟

مقاطع آموزش پرستاری در کشور ترکیه چیست؟

در گذشته ترکیه برنامه های آموزشی مانند آموزش پرستاری را در دبیرستان آموزش میداد که مدت زمان اتمام آن 4 سال طول می کشید و پس از آن در صورت قبولی در آزمون ها مورد نظر دانش آموز مدرک دیپلم خود را دریافت می نماید و پس از آن می تواند در مراکز درمانی شروع به فعالیت کند. اما این روش به علت دانش و تجربه و تخصص کم دانش آموزان با دیپلم پرستاری این سیستم را تغییر دادند

امروزه برای فعالیت در مراکز درمانی به حداقل مدرک کارشناسی پرستاری احتیاج دارید که دریافت این مدرک 4 سال زمان احتیاج دارد. اما برای اینکه به یک پرستار با تجربه و شایسته تبدیل شوید می توانید تحصیلات خود را تا مقاطع کارشناسی ارشد پرستاری و دکترا ادامه دهید.

تکمیل مدرک کارشناسی 4 ترم طول می کشد و بعد از آن می توانید در مقطع کارشناسی ارشد و بعد از آن هم تا مقطع دکترا ادامه تحصیل دهید که اتمام تمام این مقاطع حدود 8 ترم طول می کشد. اخذ مدرک دکترای پرستاری دارای گرایش های مختلف مانند پرستاری تخصصی جراحی است. شما برای دریافت مدرک دکترای پرستاری و شناخته شدن به عنوان یک پرستار متخصص در هر گرایشی باید حتما مراحل تحقیق و آماده سازی و نگارش و اتمام سرانجام نامه را بگذرانید.

هزینه تحصیل پرستاری در کشور ترکیه چقدر است؟

شهریه تحصیل در ترکیه و اتمام دوران کارشناسی و اخذ این مدرک حدود 4.500 دلار است. البته باید بدانید که این شهریه خدمات و امکاناتی مثل بیمه درمانی، غذا، امکانات رفاهی و دیگر هزینه ها را پوشش نمی دهد و باید هزینه آن ها را جدا حساب کنید. بعضی از افراد قبل از ثبت نام برای دریافت مدرک کارشناسی پرستاری احتیاج به گذراندن یک برنامه مقدماتی دارند که هزینه تحصیل برای آن ها 4.750 دلار در سال محاسبه می گردد. بعضی دانشگاه های ترکیه مانند دانشگاه Îstînye Ünîversitesi برای خوابگاه و اقامتگاه های نزدیک دانشگاه برای دانشجویان تخفیفاتی مد نظر گرفته اند که با مراجعه به سایت آن ها می توانید اطلاعات کامل درمورد تخفیف ها و هزینه های دانشگاه را کسب کنید.

مدارک مورد احتیاج برای تحصیل پرستاری در کشور ترکیه

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه با توجه به دانشگاهی که انتخاب می کنید فرق دارد. برای مثال دانشگاه مدیترانه شرقی ارائه یک کپی از مدرک دیپلم و گواهینامه دبیرستان و معدل نهایی دبیرستان و کپی مدرکی که در زبان انگلیسی دارید را الزامی می داند. بعلاوه ممکن است برای پذیرش دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی احتیاج به ارائه مدارک تحصیلی دیگر مانند تمام مدارک دانشگاهی که در کشور خود داشتید داشته باشد. گفتنی است که تمام جزئیات مدارک مورد احتیاج در دانشگاه ها در وب سایت آن ها ذکر شده است

برای مثال دانشگاه Îstinye Ünîversitesi فهرستی از تمام مدارک مورد احتیاج برای شروع برنامه تحصیلی لیسانس یا کارشناسی پرستاری در ترکیه را در سایت خود قرار داده است. این دانشگاه از تمام دانشجویان خارجی و بین المللی می خواهد که یک کپی دیجیتال مدارک اصلی دیپلم دبیرستان، تمام اسناد و مدارک امتحانات و آزمون های داخلی و یا بین المللی مانند مدارک مربوط به آزمون های زبان انگلیسی را به آن ها ارائه دهند.

برای شرکت در برنامه های آموزشی کارشناسی ارشد پرستاری در ترکیه به مدارک بیشتر مانند مدرک مهارت در زبان ترکی و مدرک کارشناسی همراه با ریز نمرات آن احتیاج خواهید داشت.

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید و میخواهید برای تحصیل در چند دانشگاه اقدام کنید باید برای ثبت نام در هر کدام از آنها کپی از مدارک خواسته شده را به دانشگاه ها ارائه دهید، بنابراین بهتر است در این شرایط اصل تمام مدارک را به همراه داشته باشید و با مشاوران با تجربه گروه آموزشی خبرنگاران تماس حاصل کنید.

تحصیل در ترکیه در رشته پرستاری به چه زبانی انجام می گردد؟

دانشگاه های ترکیه درس های مربوطه را به دو زبان ترکی و انگلیسی به دانش آموزان آموزش می دهند. دانشجو می تواند با توجه به مهارت زبانی خود یکی از کلاس های ترکی و یا انگلیسی را برای گذراندن مقطع تحصیلی انتخاب کند.

البته در بعضی مانند دانشگاه هایی مانند دانشگاه شرق میانه در وب سایت آن ها ذکر شده است که تمام دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند. بنابراین دانشجویی که قصد تحصیل در این دانشگاه را داشته باشد باید به مقدار کافی و لازم به زبان انگلیسی مسلط باشد.

بعلاوه دانشگاه پرستاری Îstînye Ünîversitesi در وب سایت خود ذکر نموده است که تمام برنامه های این دانشگاه مثل آموزش مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه به طور کامل به زبان انگلیسی انجام می گردد. البته امکان انتخاب دوره های آموزشی به زبان ترکی نیز برای دانشجویان فراهم شده و دانشجو در صورت تمایل می تواند زبان ترکی را به عنوان زبان آموزشی خود انتخاب کند.

به طور کلی شما با مراجعه به سایت های این دانشگاه ها می توانید تمام اطلاعات لازم و مورد احتیاج خود را پیدا کنید.

نکاتی که ضروری است در خصوص تحصیل رشته پرستاری در ترکیه بدانید!

شما قبل از انتخاب دانشگاه و محل تحصیل خود باید نکاتی را در نظر گرفته و با توجه به تصمیمتان درمورد آن ها، دانشگاه خود را انتخاب کنید. برای مثال نکاتی که باید آنها را در نظر بگیرید شامل مکان و شهر دانشگاه و هزینه های مورد احتیاج است. اینکه دوست دارید دوران تحصیلات خود را در شهر خاصی بگذرانید یا نه می تواند تاثیر بسیار زیادی در انتخاب دانشگاه تان داشته باشد.

بعلاوه باید هزینه تحصیل در آن دانشگاه و دیگر هزینه ها مانند هزینه های لازم برای زندگی و تامین امکانات رفاهی را نیز در نظر بگیرید و با توجه به مقرون به صرفه یا گران بودن زندگی در یک شهر خاص در ترکیه و یا شهریه دانشگاه تصمیم بگیرید. چون بودجه ای که برای تحصیل در نظر گرفته اید می تواند مهم ترین عامل تاثیرگذار در انتخاب دانشگاه باشد.

علاوه بر این برنامه های آموزشی دانشگاه های مختلف فرق دارد. برای مثال تعداد دانشجویان یک کلاس پرستاری در یک دانشگاه با دانشگاه دیگر فرق دارد. در این مرحله شما باید انتخاب کنید که ترجیح می دهید تا در یک کلاس بزرگ و پرجمعیت درس بخوانید یا یک کلاس کوچک با تعداد دانشجویان کمتر!

ضمناً هنگام انتخاب دانشگاه به این نکته دقت کنید که آیا این دانشگاه خدماتی مانند خوابگاه به دانشجویان ارائه می دهد یا نه. یا اینکه اقامتگاه و خوابگاه دانشجویان با دانشگاه چقدر فاصله دارد.

بعضی دانشگاه ها علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی اصلی برنامه های فوق العاده و خارج از درس هم دارند که شاید شما علاقه مند به شرکت در آن ها باشید. محیط دانشگاه می تواند نه تنها محیطی برای تحصیل در رشته مورد نظر شما، بلکه محلی برای آزمودن و یا تقویت دیگر فعالیت ها و استعدادهای شما باشد.

برترین دانشگاه های ترکیه چه دانشگاه هایی هستند؟

در ادامه قصد داریم تا شما را با چند مورد از برترین مدارس و مراکز آموزش پرستاری در ترکیه آشنا کنیم. طبق نقشه زیر میتوانید شهرهایی که در بین دانشجویان و دانش آموزان محبوبیت بیشتری دارند و موسسات آموزشی بهتری دارند را مشاهده کنید:

1. دانشگاه Hacettepe

دانشجویان این دانشگاه افرادی با توانایی بالا در زمینه های علم، فناوری و هنر هستند. سیستم آموزشی این دانشگاه تحقیق محور و متعهد به ارتقای آموزش و پرورش طبق استانداردهای دنیای است.

2. دانشگاه Koc

هیئت علمی این دانشگاه از برترین و معتبرترین محققان ارشد کشور ترکیه و نخبگان دیگر از سراسر دنیا تشکیل شده است. می توان گفت که تمام اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه دارای مدرک دکترا از برترین دانشگاه های دنیا هستند.

3. دانشگاه BAU

هدف اصلی دانشگاه BAU تربیت دانشجویانی با ایده های تازه و سازنده و متعهد به رعایت حقوق دیگر افراد و خدمات اجتماعی است. این دانشگاه در ارتقای دانش و نیروی متعهد و پیشرو در منطقه تاثیر زیادی دارد.

4. دانشگاه Bezmialem Vakif University

مهم ترین هدف این دانشگاه این است که یک دانشگاه پیشرو در زمینه های علمی و پزشکی باشد. تحقیقات، فعالیت ها و خدمات این دانشگاه و اعضای آن باعث شده تا این دانشگاه از لحاظ علمی و پزشکی به معروفیت دنیای برسد.

5. دانشگاه ایستینیه

این دانشگاه در سال 2015 در استانبول ترکیه فعالیت خود را شروع کرد. این دانشگاه به سیستم آموزشی دانشجو محور و داشتن کادر آموزشی بسیار با تجربه و حرفه ای معروفیت دارد. دانشگاه Istinye یکی از برترین دانشکده های پرستاری در کشور ترکیه محسوب می گردد.

مدارکی که در این دانشگاه ارائه می گردد:

  • مدرک کارشناسی پرستاری
  • پرستاری بیماریهای جراحی (با سرانجام نامه یا بدون سرانجام نامه)
  • پرستاری زنان و زایمان (با سرانجام نامه یا بدون سرانجام نامه)

6. دانشگاه مدیترانه شرقی

دانشگاه مدیترانه شرقی عضو انجمن بین المللی دانشگاه ها، عضو انجمن دانشگاه های اروپا و بسیاری دیگر از انجمن های آموزشی است و همین امر باعث افزایش اعتبار این دانشگاه شده است.

مدارکی که در این دانشگاه ارائه می گردد:

  • لیسانس پرستاری (ترکی یا انگلیسی)
  • کارشناسی ارشد پرستاری (ترکی با سرانجام نامه)

7. دانشگاه آرل استانبول

این موسسه آموزشی خصوصی و غیر انتفاعی در سال 2007 در شهر Büyükçekmece تاسیس شده است. کیفیت آموزش این دانشگاه با توجه به اهداف آن ها در راستای ارتقای حوزه تحقیقاتی در حد استانداردهای بین المللی است.

مدارکی که در این دانشگاه ارائه می گردد:

  • مدرک کارشناسی پرستاری

پرسش های متداول

تحصیل در رشته پرستاری در کشور ترکیه چگونه است؟

پرستاری یکی از رشته ها و شغل های ضروری در هر کشوری است و آموزش آن در هر منطقه ای از دنیا در حال اجرا است. اما دانشگاه های بسیار معتبر و موسسات آموزش پرستاری در کشور ترکیه وجود دارند که متقاضیان زیادی را به خود جذب میکنند

هزینه تحصیل رشته پرستاری در کشور ترکیه چقدر است؟

میانگین هزینه شهریه دانشگاه در ترکیه ممکن است بین 4.500 تا 4.700 دلار باشد که این مقدار با توجه به دانشگاه و موسسه و شرایط و فرایند تحصیل دانشجو فرق دارد.

برترین دانشگاه های ترکیه چه دانشگاه هایی هستند؟

ترکیه دارای موسسات خصوصی و دولتی زیادی در زمینه تدریس پرستاری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است که در این مقاله چند مورد از این دانشگاه ها را نام بردیم.

نتیجه گیری

آیا شما هم در حال فکر کردن و تصمیم گیری در خصوص ادامه تحصیل در خارج از کشور هستید؟ اگر در رشته پرستاری تحصیل می کنید و قصد ادامه تحصیل دارید و یا قصد شروع تحصیل در این رشته را دارید می توانید کشور ترکیه را به عنوان یک کشور با دانشگاه های بسیار معتبر و با هزینه های کمتر نسبت به سایر دانشگاه های اروپایی انتخاب کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با شرایط تحصیل در این رشته در کشور ترکیه و چند مورد از برترین دانشگاه و موسسات ترکیه آشنا کنیم.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1703

به "رشته پرستاری در ترکیه ، دانشگاه های پرستاری ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته پرستاری در ترکیه ، دانشگاه های پرستاری ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید