رجبی مشهدی: یک چهارم مشترکان، نیمی از برق خانگی را مصرف می نمایند

به گزارش فروش برتر، سخنگوی صنعت برق جزئیات اجرای طرح حذف تدریجی یارانه برق مشترکان پُر مصرف را تشریح کرد.

رجبی مشهدی: یک چهارم مشترکان، نیمی از برق خانگی را مصرف می نمایند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی درباره شروع اجرای طرح افزایش پلکانی قبض برق مشترکان پرمصرف اظهار کرد: این طرح از ابتدای بهمن ماه شروع شده و تا به امروز پیامک هایی به مشترکان مبنی بر اینکه مصرف آن ها کمتر یا بیشتر از الگوی مصرف برق است ارسال شده است تا بتوانند برای رسیدن به الگوی مصرف برق اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: کسانی که این پیامک را دریافت نکردند می توانند به سامانه برق من مراجعه نموده و در آن رعایت الگوی برق را مشاهده نمایند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بعضی افراد بسیار بالاتر از الگو برق مصرف می نمایند، یادآور شد: در حال حاضر الگوی مصرف برق به پنج منطقه جغرافیایی در کشور به لحاظ گرمایی و رطوبت تقسیم شده که 82 درصد مشترکان در منطقه ها عادی قرار دارند و بقیه در منطقه ها گرمسیری درجه یک، دو، سه و چهار قرار دارند. ساکنان استان های جنوبی کسانی هستند که از الگوی گرمسیری تبعیت می نمایند.

سخنگوی صنع برق یادآور شد: میانه الگوی مصرف برق در ایام گرم سال در منطقه ها گرمسیری زیر سه هزار وات ساعت و منطقه ها عادی زیر 300 کیلووات ساعت است. این الگو در ایام سرد سال کمتر از 200 کیلو وات ساعت در نظر گرفته شده است.

رجبی مشهدی افزایش نرخ برق مشترکان پرمصرف را پلکانی عنوان و اظهار کرد: انتظار داریم به تدریج مشترکان پرمصرف به زیر الگوی مصر برگردند در غیر این صورت مازاد بر الگوی مصرف سبب رشد پلکانی قبض برق آن ها خواهد شد.

وی تعرفه فعلی هر کیلو وات ساعت را 800 تومان و در صورت عدم اجرای الگوی مصرف 2،300 تومان در هر کیلو وات ساعت دانست و گفت: به تدریج یارانه مشترکان پرمصرف برق حذف خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه هدف از این طرح افزایش عایدی دولت نیست بلکه مردم در الگوی مصرف، برق مصرف نمایند تا زمینه داشتن برق بادوام فراهم گردد، یادآور شد: تعرفه برق مصرف دستگاه های پرمصرف خانگی مانند آسانسور و پمپ آب باید جدا محاسبه گردد از همین رو با هوشمندسازی کنتور ها دنبال جدا کردن مصارف این دستگاه ها از کنتور عادی هستیم.

رجبی مشهدی درباره صفر شدن مصرف برق خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: اگر خانواده های تحت پوشش نهاد های حمایتی نصف الگوی مصرف برق مصرف نمایند که شامل 150 کیلووات ساعت در نیمه نخست سال و 100 کیلووات ساعت در نیمه دوم سال است تعرفه برق آن ها صفر محاسبه خواهد شد.

به گفته سخنگوی صنعت برق 25 درصد مشترکان برق پرمصرف ها هستند که 50 درصد برق مصرفی بخش خانگی را به خود اختصاص داده اند در صورتی که مصرف آن ها با اجرای طرح افزایش پلکانی قبض برق کاهش یابد خاموشی در تابستان سال جاری نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1800

به "رجبی مشهدی: یک چهارم مشترکان، نیمی از برق خانگی را مصرف می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجبی مشهدی: یک چهارم مشترکان، نیمی از برق خانگی را مصرف می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید