دره پیازچال یکی از تفرجگاه های مرکز به شمار می رود

به گزارش فروش برتر، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دره پیازچال یکی از تفرجگاه های مرکز به شمار می رود.

دره پیازچال یکی از تفرجگاه های مرکز به شمار می رود

دره پیازچال نام دره ای مرتفع در ارتفاعات البرز جنوبی مشرف به شهر تهران است که از یال سرانجامیی جهت کوهنوردی کلکچال تا قله های دوقلوی کلکچال و سرانجامی دره دارآباد و دو چشمه جاری کشیده شد. این دره تقریبا در تمام سال سرسبز بوده و چشمه های آن جاری است. یک آغل دامداری و چندین بز و گوسفند و بعلاوه چند اسب وحشی همیشه در آن دره وجود دارند. جهت دره شرقی غربی، طول دره در حدود 3 کیلومتر و ارتقاع آن از سطح دریا در ابتدای دره 2700 متر و در سرانجام 3200 متر است.

از پارکینگ دارآباد به سمت قله دارآباد حرکت کنید. از پارکینگ تا تنها کافه این جهت حدود 15 دقیقه فاصله است که از پاکوپ سمت راست رودخانه با شیبی تقریبا میانه آغاز و تا کافه سربند غلاک ادامه پیدا میکند. از آنجا به بعد جهت برای مدتی تقریبا صاف و هموار می گردد. حدود 300 متر جلوتر از کافه، وارد پاکوبی خواهید شد که از اولین دره سمت راست آغاز و به یال شن سیاه و نهایتا قله ختم می گردد. در این محل اولین تابلوی راهنما را میتوان دید. در جهت یال که در نهایت به خط الراس قله ختم می گردد، سه پاکوب از پاکوب اصلی یال جدا می شوند که شما را به سمت چپ دره راهنمایی خواهند کرد. در تقاطع پاکوب دوم، لوله آب بزرگی وجود دارد که می توانید آب مورد احتیاج خود را بردارید، چرا که تا قله، چشمه و آب آشامیدنی دیگری وجود ندارد.

اگر به جهت ادامه دهید به جاده خاکی ماشین رو می رسید. جهت را از روی یال ادامه دهید تا به خط الراس بالا در ارتفاع 2500 متر برسید. از اینجا با تغییر زاویه 90 درجه به سمت چپ و از روی خط الراس جهت را ادامه دهید. پس از دقایقی به یک ساختمان و سیم خاردارهای منطقه نظامی متروکه می رسید و با ادامه جهت روی خط الراس، به قله 3170 متری دارآباد خواهید رسید. قله دارآباد از شرق به گردنه تخت تلهرز و قوچک و از غرب بصورت خط الراس به قلل چمبره بند، سیاه بند، بندلارکرور، لزون شرقی، لزون غربی، چهارپالون و توچال متصل است. در قله دارآباد جان پناه کوچکی وجود دارد. زیربنای این جان پناه 40 متر است و یک اتاق مستطیلی و سقفی به شکل نیم استوانه ای دارد که در آن حدود 20 نفر می توانند به استراحت بپردازند.

در ادامه جهت با گذر از قله های چپ دره با ارتفاع 3180 متر، چمبره بند با ارتفاع 3160 متر و شهربانو کشک با ارتفاع 3300 متر به قله سیاه بند به ارتفاع 3320 متر می رسید. پس از قله سیاه بند با عبور از چند تکه جهت ریزشی سنگلاخی میان بر، از میان سنگهای موازی بسوی گردنه لو پهنه در ارتفاع 3180 متری سرازیر خواهید شد. سپس بسوی غرب ارتفاع بگیرید و از یک جهت سنگلاخی بالا بروید تا به بند لارکرور در ارتفاع 3380 متری برسید. در اینجا دو راه وجود دارد؛ اول صعود سوزنی لارکرور و دیگری عبور از جهت پایین تر از خط الراس که این جهت کم خطرتر است. پس از عبور، به دامنه قله اول لزون به ارتفاع 3540 متر می رسید.

در این نقطه روستای ایگل در سمت راست شما قرار گرفته است. بعد از صعود به قله پیازچال به سمت دیگر جاذبه های گردشگری استان تهران در این منطقه از جمله دشت پیازچال و چشمه حرکت کنید. پس از رسیدن به گردنه پیازچال در ارتفاع 3260 متر، به چشمه پیازچال می رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1841

به "دره پیازچال یکی از تفرجگاه های مرکز به شمار می رود" امتیاز دهید

1 کاربر به "دره پیازچال یکی از تفرجگاه های مرکز به شمار می رود" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره پیازچال یکی از تفرجگاه های مرکز به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید