درآمد 11، 8میلیارد دلاری بخش گردشگری در سال گذشته

به گزارش فروش برتر، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی، بخش گردشگری کشور سال گذشته حدود 11میلیارد و 800میلیون دلار درآمد ارزی کسب کرده است.

درآمد 11، 8میلیارد دلاری بخش گردشگری در سال گذشته

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان روز شنبه 14 اردیبهشت 98 در حاشیه مراسم گشایش بیست و یکمین جشنواره باغ لاله های گچسر استان البرز در جمع خبرنگاران اضافه کرد: امروز بخش گردشگری در حال تبدیل شدن به سومین منبع درآمدی و اقتصادی جهان است که باید به این بخش در کشور توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: بخش گردشگری به خاطر شرایط خاص خود امروز کمترین آسیب را از تحریم می بیند و به همین دلیل می تواند به کمک اقتصاد ایران بیاید که این بخش علاوه بر اثرات غیرمستقیم گردشگری، نشاط اجتماعی ایجاد می کند که قابل قیمت گذاری نیست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد که دولت باید به گردشگری اهمیت بیشتری بدهد و در این راستا خوشبختانه شخص رئیس جمهوری توجه خوبی به هر سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارند.

وی گفت: باید هر چه زودتر به موضوع حوزه گردشگری پرداخته شود تا از این طریق بتوان برای کشور درآمد خوبی به دست آورد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اعتبارات مرمت کاخ مروارید مهرشهر کرج گفت: متأسفانه مالکیت این کاخ در اختیار ما نیست.

وی ادامه داد: در جریان بازدید اواخر سال 96 از این مجموعه مشاهده شد که آسیب های جدی به این بنا وارد شده و سقف آن از بین رفته است.

وی اضافه کرد: به دنبال بازدید از مجموعه کاخ مروارید به اداره کل میراث فرهنگی البرز دستور داده شد که حداقل اقدامات برای حفاظت از این اثر انجام شود که خوشبختانه صورت گرفت و امید است با همکاری مالک ابن مجموعه بتوانیم کار مرمت آن را دنبال کنیم و استاندار البرز نیز کمک کنند تا این اقدام دنبال شود.

مونسان گفت: در صورت مرمت کاخ مروارید این بنای تاریخی می تواند برای البرز درآمدزایی داشته باشد.

وی در خصوص مرمت خانه دکتر مصدق در شهرستان نظرآباد استان البرز گفت: اجازه مرمت این بنای تاریخی اخذ شد و موانع برطرف شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص میزان خسارت سیل امسال به بناها و آثار تاریخی کشور گفت: آسیب ها جدی نیست و تاکنون مبلغ 700 میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی آسیب دیده از سیل به این سازمان درخواست ارسال شده است.

مونسان بیان داشت: قلعه فلک الافلاک خرم آباد در جریان این سیل آسیب جزئی دید که اقدامات کارکنان میراث فرهنگی مانع از آسیب کلی به این اثر تاریخی شد.

وی ادامه داد: پل های تاریخی استان لرستان نیز به نسبت پل های به روز که دچار آسیب شدند کمترین آسیب ها را داشتند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 122

به "درآمد 11، 8میلیارد دلاری بخش گردشگری در سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد 11، 8میلیارد دلاری بخش گردشگری در سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید