خداحافظی بازیگر معروف با فیلم های کمدی

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران : کمدین باسابقه سینما و تلویزیون، در آستانه 50 سالگی، جهت حرفه ای خود را تغییر می دهد.

خداحافظی بازیگر معروف با فیلم های کمدی

به گزارش به نقل از روزنامه خراسان، مهران غفوریان در جدیدترین گفت وگوی خود درباره موضوع مهمی یعنی تصمیمش برای تغییر جهت حرفه ای و تحول در کارنامه حرفه ای اش صحبت کرده است. او همزمان با کاهش وزن شدیدی که داشته آگاهانه تصمیم گرفته از بازی در کمدی های تجاری دوری کند و از این پس با پذیرش پیشنهادهای غیرکمدی خودش را به چالش بکشد. مهران غفوریان پس از سال ها بازی در آثار کمدی، فعلا تصمیم دارد در نقش های جدید و آثار غیرکمدی دیده شود، تصمیمی که احتمالا برای بسیاری از طرفداران او خوشایند نیست.

بازی در سریال های کمدی و آثار تجاری

مهران غفوریان از دهه 70 کارش را در تلویزیون آغاز کرد و علاوه بر بازیگر به عنوان کارگردان نیز مجموعه های کمدی مانند این چند نفر که به نام هژیرها معروف است و مجموعه آیتمی حرف تو حرف را جلوی دوربین برد. او در دهه 80 با سه سری مجموعه زیر آسمان شهر بیشتر شناخته شد و مورد توجه قرار گرفت. غفوریان پس از آن در مقام بازیگر با کمدین های محبوبی مانند جواد رضویان، سعید آقاخانی، مهران مدیری و رامبد جوان همکاری کرد و سریال های کمدی مختلفی در کارنامه اش ثبت شد. او در سینما نیز جهت بازی در آثار گیشه ای مانند شارلاتان، حلقه های ازدواجوشیر و عسل را در پیش گرفت و در دهه 90 نیز همچنان در کمدی های تجاری 50 کیلو آلبالو، ما خیلی باحالیم و خالتور بازی کرد. این فیلم ها در زمان خودشان فروش خوبی در گیشه داشتند اما به عنوان بازیگر آورده ای برای غفوریان نداشتند. فیلم داش آکل و فیلم توقیفی ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا معدود تجربه های غیرکمدی او هستند.

نقش های جدی در 3 سریال نمایش خانگی

طبق گفته مهران غفوریان، او در طول مدت سه سال و نیم که کاهش وزن داشته، پیشنهادهای کمدی را رد کرده و در عوض بازی در سریال های غیرکمدی نمایش خانگی را پذیرفته است. تغییر جهت او در نمایش خانگی، از سریال قورباغه آغاز شد. غفوریان در این مجموعه نقش نگهبانی شلخته و معتاد به نام کیان را بازی کرد. لحن صحبت کردن، طرز راه رفتن و گریم او در این سریال باعث شد شاهد یک مهران غفوریان متفاوت در قورباغه باشیم. بی شک هدایت و وسواس هومن سیدی نیز در خوب از آب در آمدن بازی و نقش او تاثیر مهمی داشت. اکنون غفوریان در ادامه تجربه های جدید خود، پیشنهاد بازی در سریال خاتون ساخته تینا پاکروان، جزیره اثر سیروس مقدم و نوبت لیلی کاری از روح ا... حجازی را پذیرفته و نقش هایی جدی در آن ها بازی کرده است. به تازگی خبرگزاری فارس نیز از حضور او در سریال سلمان فارسی خبر داده است. خاتون و سلمان فارسی هر دو تاریخی هستند بنابراین مهران غفوریان با چالش جدیدی برای بازی در این آثار روبه رو خواهد بود. باید دید او از این پس در سینما چه پیشنهادها و انتخاب هایی خواهد داشت.

انتخاب پرریسک نیسان آبی

یکی دیگر از جدیدترین آثاری که مهران غفوریان در آن حضور داشته، مجموعه نیسان آبی ساخته منوچهر هادی است. هرچند ژانر این سریال کمدی است اما غفوریان آن را کمدی سالم و آبرودار دانسته است. طبق گفته این بازیگر، نقشی که او در نیسان آبی ایفا کرده و جنس بازی اش در مقایسه با تجربه های کمدی قبلی او متفاوت بوده و برخلاف آثار قبلی، در این سریال نقشی جدی را بازی کرده است. با این حال با توجه به عملکردی که منوچهر هادی در نمایش خانگی داشته، بعید است نیسان آبی در ابتدای جهت تغییر و تحول در کارنامه مهران غفوریان اتفاق خاصی را برای او رقم بزند. انتخاب نیسان آبی را پس از تجربه ویژه قورباغه، در مقایسه با خاتون، نوبت لیلی و جزیره می توان انتخاب پرریسکی برای این بازیگر دانست.

ساخت سریال غیرکمدی بوق سگ

مهران غفوریان در مقام کارگردان هم به سراغ ساخت سریالی غیرکمدی رفته است. او پس از گذشت پنج سال از آخرین سریالش یعنی همسایه ها، قصد دارد زمستان امسال مجموعه ای به نام بوق سگ را به نویسندگی رضا اصغری جلوی دوربین ببرد. غفوریان گفته پس از بازی در سریال های نمایش خانگی که برای بازی در آن ها قرارداد بسته، این سریال را خواهد ساخت. مهران غفوریان در سال های اخیر صحبت هایی درباره تصمیمش برای ساخت یک تاک شو و ادامه سریال زیر آسمان شهر مطرح کرده است، او سال گذشته در برنامه رادیویی پشت صحنه نیز اعلام نمود قصد دارد سریالی را در ژانر درام به نویسندگی سعید هوشیار بسازد که خبری از هیچ کدام آن ها نیست بنابراین معلوم نیست امسال ساخت سریال بوق سگ رسما به جریان بیفتد یا خیر.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1472

به "خداحافظی بازیگر معروف با فیلم های کمدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی بازیگر معروف با فیلم های کمدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید