خانواده شگفت انگیز بوئینگ 747

به گزارش فروش برتر، خانواده بوئینگ 747 | Boeing 747 Family

تا به امروز هواپیمای زیادی درست شده است اما شاید هیچ کدام به بوئینگ 747 نرسد! می خواهیم با تعدادی از باورنکردنی ترین اعضای خانواده بوئینگ و قطعات آن آشنا می شویم، ملکه آسمان ها لقبی است که به این هواپیماها داده اند، در سال 1970 ساخته شده و هسته بیشرانه آن در هواپیماهای مسافرتی و نظامی زیادی نقش داشته است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با انواع مختلف بوئینگ آشنا شوید.

خانواده شگفت انگیز بوئینگ 747

نمونه اولیه بوئینگ 747

30 سپتامبر 1986 روزی بود که اولین نمونه این هواپیمای غول پیکر در آسمان به پرواز در آمد، شرکت سازنده قطعات این هواپیما بزرگ ترین سازنده قطعات هواپیماست.

دریم لیفتر

بوئینگ دریم لیفتر نسخه 400-747 بوئینگ است و برای حمل و نقل بار به کار برده می گردد. این نوع از بوئینگ بدنه عریضی دارد که باعث شده بتواند به خوبی بارها را سامان دهی کند، بوینگ از این هواپیما برای بردن قظعات دریم لیفتر 787 استفاده می نماید تا همه جهان این قطعات را برای مونتاژ به کار ببرند.

سوفیا

سوفیا مخفف کلمه رصدخانه استراتوسفری مادون قرمز نجومی می باشد، یک تلسکوپ 2.5 متری همراه خود دارد و در طول پرواز، مشاهدات مادون قرمز انجام می دهد. این هواپیما میزان بخار آب خارج از جو را مشاهده می نماید که این عمل باعث می گردد که بتوان مطالعات مختلفی را درباره ستاره ها و سیارات انجام داد، این شرکت طبق قراردادی که در سال 1996 با ناسا داشته این کارها را انجام می دهد.

نایت واچ

نایت واچاسم یکی از اعضای رسته E-4 نیروی هوایی ارتش آمریکا می باشد و نسخه اصلاح شده هواپیمای Boeing 747-200B است که در سال 1974 ساخته شده، بخش الکترونیکی این هواپیما همچنان آنالوگ است تا از پالس های مخرب در امان باشد، این سری می تواند از 1 تا 112 خدمه داشته باشد و به مدت یک هفته به صورت مدام پرواز کند، طولانی ترین پروازی که داشته 35 ساعت و 24 دقیقه است.

ووانا دریمینگ

از چالاک ترین سری های بوئینگ است که به طور ویژه فقط برای هواپیمایی کوانتاس (Qantas) ساخته شده، این شرکت برترین هواپیمایی استرالیا است و هواپیما را با طراحی های زیبا به پرواز در می آورد.

سلطان 747

این هواپیما متعلق به پادشاه کشور برونئی است او که سالیانی ثروتمندترین فرد جهان بود این هواپیما را برای خود سفارش داد. در داخل آن مبل ها و تخت های راحتی وجود دارد و مبل ها و سرویس بهداشت ای لوکس دارد، او می خواست خود این هواپیما را به پرواز در بیاورد.

پیکاچو پوکمون

این هواپیما یکی از پنج هواپیمای بسیار بزرگ با مضمون پوکمون می باشد که یکی از بزرگ ترین شرکت های بزرگ هواپیمایی ژاپن آن را خرید، طرح آن را یک دانش آموز ژاپنی زده بود.

ایرفورس وان

این هواپیما به طور ویژه برای حمل و نقل رئیس جمهورهای آمریکا ساخته شده و زمانی پرواز می نماید که رئیس جمهور مجهز به ایمن ترین تلفن و رایانه باشد. این سری بوئینگ می تواند حتی در طول پرواز هم سوخت گیری کند، در رادارهای دشمن اختلال ایجاد کند، در برابر انفجارها مقاومت داشته باشد و از موشک ها فرار کند. در داخل این هواپیما دفتر کار، اتاق کنفرانس و پناهگاهی ایمن برای رئیس جمهور قرار داده شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1781

به "خانواده شگفت انگیز بوئینگ 747" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده شگفت انگیز بوئینگ 747"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید