حمایت از طرح های دانشجویی حتما نباید از جنس مالی باشد

به گزارش فروش برتر، یک دانشجوی مقطع دکتری که پروتایپ نانویی ارائه کرده است، گفت: برای رشد یک تیم جوان حتما نباید حمایت ها مالی باشد بلکه حمایت از یک محوصل انگیزه جوانان را بیشتر می کند.

حمایت از طرح های دانشجویی حتما نباید از جنس مالی باشد

ساجد دانشجوی دکترای دانشگاه تهران از تیم استارت آپی آبینو در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرنگاران، در خصوص طرح ارائه شده این تیم در نمایشگاه نانو، اظهار کرد: تست سریع آلودگی باکتریایی آب مبتنی بر LFA در دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران اجرا شده است. این دستگاه تستر به تلفن همراه وصل می شود و هر نوع تلفن همراهی را ساپورت می کند، در نتیجه هر نمونه آبی را که قرار است غلظت آلاینده های آن سنجیده شود در مخزن های شیشه ای و در اندازه های آزمایشگاهی ریخته می شود.

ساجد افزود: بر اساس تغییرات شیمیایی که اتفاق می افتد با گوشی تلفن همراه از این تغییرات عکس برداری شده و سپس عکس ها در یک اپلیکیشن که با استفاده از هوش مصنوعی نوشته شده، پرداز خواهند شد، این پردازش بر مبنای یادگیری ماشین انجام می شود؛ نهایتا نتیجه آزمایش ها به صورت آنالیز شده بر روی صفحه گوشی تلفن همراه نمایش داده می شود.

این دانشجوی دکتری با بیان اینکه دستگاه تستر ارائه شده یک پروتوتایپ اولیه است، گفت: تلاش می کنیم با ارائه محصول سرمایه گذار جذب کنیم تا به نمونه صنعتی آن برسیم، صنایعی مثل شیلات، کشاورزی و آب و فاضلاب به راحتی می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

ساجد در خصوص چالش ها و مسائل تیم برای تولید این محصول، اظهار کرد: متاسفانه برای صنایع ما سخت است که از کار های سنتی خود دست بردارند یا قید محصول خارجی را بزنند و ترجیح می دهند از محصول ایرانی استفاده نکنند در حالی که اگر اعتماد بیشتری شود، نسل جوان تحصیلکرده نیز با انگیزه بیشتر کار خواهد کرد.

این دانشجوی دکتری شرح داد: به طور مثال این دستگاه طرح دکترای ما است و با توجه به اینکه دانشجو هستیم هنگام معرفی محصول به صنعت با واکنش خوبی روبرو نمی شویم. حتماً همه حمایت ها نباید مالی باشد، اما لازم است تا با مشاهده محصول و حمایت از آن انگیزه بهتر و بیشتری به ما بدهند تا بتوانیم در آینده محصولات با کیفیت تری تولید کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 319

به "حمایت از طرح های دانشجویی حتما نباید از جنس مالی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از طرح های دانشجویی حتما نباید از جنس مالی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید