توجه به ارتقاء نظام اقتصادی و محاسباتی شهرداری تهران

به گزارش فروش برتر، تهران (پانا) - معاون اقتصادی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، با تاکید بر ارتقای نظام اقتصادی - محاسباتی شهرداری تهران گفت استقرار خزانه واحد در شهرداری تهران، در چارچوب دستورالعمل خزانه داری در شهرداری ها می تواند سرآغاز تحول در بحث اقتصادی شهری شهرداری تهران باشد و فرصت بهبود و اصلاح رویه های مدیریتی را بیش از پیش فراهم کند.

توجه به ارتقاء نظام اقتصادی و محاسباتی شهرداری تهران

به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، ابوالفضل فلاح با اعلام این مطلب در نشست آنالیز عملکرد و اقدامات معاونت اقتصادی طی 4 ماه اخیر که با حضور شهردار تهران، معاونان و مدیران کل حوزه معاونت و اساتید دانشگاهی برگزار گردید؛ پیاده سازی خزانه واحد در شهرداری تهران را سبب یکپارچه سازی حساب های شهرداری با هدف جلوگیری از رسوب نقدینگی، افزایش شفافیت سازمانی، برقراری انضباط اقتصادی، بازبینی و یکپارچه سازی در سامانه های پرسنلی و حقوق و دستمزد مطرح کرد.

وی ایجاد سامانه مدیریت مطالبات و بدهی را از دیگر اولویت ها و اقدامات معاونت اقتصادی و اقتصاد شهری مطرح کرد و اضافه نمود: این سامانه سبب شناسایی و احصاء مطالبات شهرداری تهران از دولت، دستگاه ها، ارگان های نظامی و اشخاص حقوقی و حقیقی، شناسایی بدهی های شهرداری اعم از تسهیلات بانکی، اوراق و سایر بدهی ها و برنامه ریزی برای پرداخت بدهی ها به وسیله ابزارهای اقتصادی می گردد.

فلاح با اشاره به حذف چک از سیستم اقتصادی شهرداری تهران، بیان داشت: با این اقدام هم جعل چک از بین می رود و هم سرعت عملیات اقتصادی و ارایه خدمات به ارباب رجوع بالا می رود و قابل ردگیری و ردیابی است. بعلاوه در کنار سامانه صیاد، سامانه ای در حال طراحی است که حقوق و دستمزد پرسنل به صورت یکپارچه به ذینفع نهایی پرداخت گردد. هوشمندسازی فرایندها در نظام اقتصادی سیستم های شهرداری کاملاً دستی است و ما را دچار خطا می نماید و سبب شده تا آمار دقیقی از طلب پیمانکار و خودمان از سایر نهادها را نداشته باشیم.

معاون شهردار تهران،در رابطه با آمادگی بورس کالا برای عرضه املاک مازاد دولتی در قالب روش های مختلف، گفت: آمادگی در بورس کالا برای عرضه املاک وجود دارد و این بستر در بورس کالا فراهم است و هیچ مسئله ای وجود ندارد.

وی با تاکید بر این نکته که این رویکرد بسیار مورد توجه شهردار تهران، قرار گرفته است گفت: با پذیرش املاک در بورس کالا، این اطمینان حاصل می گردد که فروش و واگذاری این املاک در آینده مسئله ای روبرو نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1752

به "توجه به ارتقاء نظام اقتصادی و محاسباتی شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به ارتقاء نظام اقتصادی و محاسباتی شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید